Вхідний контроль знань з української літератури
9 клас
1 ВАРІАНТ
Завдання 1 – 20 мають по п’ять варіантів відповідей,
серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант
відповіді й обведіть кружечком букву, яка йому відповідає.
1. Закликає всіх, від козака до бурлаки, дати дружну відсіч нападникам та
провчити їх пісня
А «Та, ой, як
крикнув же козак Сірко»
Б «Зажурилась Україна»
В «Ой Морозе,
Морозенку»
Г «Максим козак
Залізняк»
Д «Чи не той то
хміль»
А «Ой Морозе, Морозенку»
Б «Максим козак
Залізняк»
В «Та, ой, як
крикнув же козак Сірко»
Г «Зажурилась
Україна»
Д «Чи не той то
хміль»
3. Керівника гайдамацького повстання, яке в історії називають Коліївщиною,
згадують у пісні
А «Та, ой, як
крикнув же козак Сірко»
Б «Зажурилась
Україна»
В «Ой Морозе,
Морозенку»
Г «Максим козак Залізняк»
Д «За Сибіром
сонце сходить»
4. Від першої особи написана пісня
А «Та, ой, як
крикнув же козак Сірко»
Б «За Сибіром сонце сходить»
В «Ой Морозе, Морозенку»
Г «Максим козак
Залізняк»
Д «Чи не той то
хміль»
5. Золотий Брід – місце подій, яке згадується в пісні
А «За Сибіром
сонце сходить»
Б «Чи не той то хміль»
В «Ой Морозе,
Морозенку»
Г «Максим козак
Залізняк»
Д «Зажурилась
Україна»
6. Авторству Марусі Чурай належать обидві пісні в рядку
А «Ой Морозе,
Морозенку» та «Віють вітри, віють буйні»
Б «Ой не ходи,
Грицю» та «За Сибіром сонце сходить»
В «Чи не той то
хміль» та «Засвіт встали козаченьки»
Г «Віють вітри,
віють буйні» та «Максим козак Залізняк»
Д «Засвіт встали козаченьки» та «Ой не ходи, Грицю»
7. Для ліричної героїні «без милого
долі нема, стане світ тюрмою» в пісні
А «Ой не ходи,
Грицю»
Б «Чи не той то
хміль»
В «Засвіт встали
козаченьки»
Г «Віють вітри, віють буйні»
Д «Зажурилась
Україна»
А Різдва
Б Благовіщення
В Водохреща
Г Великодня
Д Трійці
9. Згадує киргизів убогих, голих, але
ще вільних ліричний герой твору
А «Ой три шляхи
широкії»
Б «Мені однаково,
чи буду…»
В «Думи мої, думи мої…»
Г «Теплі слова»
Д «Любіть Україну»
10. Калина, ясен, терен, тополя, явір – образи-символи
твору
А «Думи мої, думи
мої…»
Б «Любіть Україну»
В «Давня казка»
Г «Ой три шляхи широкії»
Д «Мені однаково,
чи буду…»
11. Співучії пташки, яблуневі гілки,
весела луна, вітер – образи-символи твору
А Василя
Герасим’юка
Б Тараса Шевченка
В Галини Кирпи
Г Лесі Українки
Д Володимира
Сосюри
12. Словами «Десь,
колись, в якійсь країні…» починається твір
А «Сто тисяч»
Б «Давня казка»
В «Дорогою ціною»
Г «Із янголом на
плечі»
Д «Білий кінь
Шептало»
13. На світлині зображено квіти, з якими порівнює очі
коханої ліричний герой
Б Лесі Українки
В Івана Малковича
Г Василя
Голобородька
Д Анатолія
Мойсієнка
14. До ліричних
належать обидва твори в рядку
А «Осінь» та «Коли до вас темної ночі…»
Б «Давня казка» та
«Хотіла б я піснею стати…»
В «Дорогою ціною» та «Зимовий етюд»
Г «Жовтень жовті
жолуді…» та «Місце для дракона»
Д «Чоловічий
танець» та «Дума про Марусю Богуславку»
А Володимира
Сосюри
Б Лесі Українки
В Івана Малковича
Г Василя
Голобородька
Д Володимира Підпалого
16. Образ ангела присутній у творах обох письменників
рядка
А Лесі Українки та
Анатолія Мойсієнка
Б Василя
Голобородька та Володимира Сосюри
В Івана Малковича
та Володимира Підпалого
Г Івана Малковича та Галини Кирпи
Д Василя
Герасим’юка та Галини Кирпи
17. У творі «Сто тисяч» порушуються всі названі проблеми,
ОКРІМ
А батьки і діти
Б збагачення
заради задоволення власних потреб
В моральність та
аморальність
Г зрада в
подружньому житті
Д бідність і
багатство
18. Іван Тобілевич – справжнє ім’я автора твору
А «Давня казка»
Б «Дорогою ціною»
В «Сто тисяч»
Г «Шпага Славка
Беркути»
Д «Білий кінь
Шептало»
19. Утеча Остапа
від пана й панщини як наслідок конфлікту між кріпаком і паном (пан хоче
покарати героя за бунтарство, Остап вирішує втекти) – композиційний елемент
А експозиція
Б зав’язка
В розвиток дії
Г кульмінація
Д розв’язка
20. Діди Савка
та Платон гинуть, потопивши посеред Десни свій човен, ущерть наповнений
фашистами, у творі
А «Дорогою ціною»
Б «Ніч перед боєм»
В «Місце для
дракона»
Г «Шпага Славка
Беркути»
Д «Сто тисяч»
21. На думку одного з героїв твору, головний убір,
зображений на світлині, потрібен для того, щоб освідчитися в коханні
А Марусі
В Лілі
Г Гальці
Д Настасії
22. Мав
прізвисько Жучок через свою смагляволицість
А Вітька Горобець
Б Юлько Ващук
В Славко Беркута
Г Федько Котигорошко
Д Стефко Вус
У завданнях 23-30 до кожного з чотирьох рядків
інформації, позначених ЦИФРАМИ, виберіть один правильний, на Вашу думку,
варіант, позначений буквою.
23. Установіть відповідність між назвою твору та його
жанром
Назва твору |
Жанр твору |
1 «Та, ой, як крикнув же козак Сірко» |
А дума |
2 «Дума про Марусю Богуславку» |
Б ліричний вірш |
3 «Засвіт встали козаченьки» |
В історична пісня |
4 «Із янголом на плечі» |
Г літературна пісня |
|
Д старосвітська балада |
24. Установіть відповідність між уривком із твору та його
автором
Уривок з твору |
Автор твору |
1 А хмара плете і плете зелене волосся дощу, холодне волосся дощу. |
А Василь Горобородько |
2 …Бачиш: між трав зелених, як грудочки, пташата… Станьмо ось тут навшпиньки спокій їх берегти. |
Б Василь Герасим’юк |
3 Жовтень жовті жолуді На базар несе, Пише осінь охрою Золоте есе. |
В Іван Малкович |
4 Господи, літа стебельце всели до самітніх душ, дай кожному звити кубельце, і не поруш. |
Г Анатолій Мойсієнко |
|
Д Володимир Підпалий |
25. Установіть відповідність між уривком з твору та його
мотивом
Уривок з твору |
Мотив твору |
1 Співаймо пісні про кохання, щоб не вмерло слово «Дунай», гуляймо весілля своїм дітям, щоб не вмерло слово «коровай»… |
А захоплення
красою життя, молодості та кохання |
2 Трішки туману і трішки інею, неба льодинку
холодну – на шлях... Вечір, мов казка,
над Україною казка, як вечір, аж синьо в очах... |
Б відтворення почуття громадянської мужності, духовної стійкості та
незламності, відданості Батьківщині й народові |
3 Господи, літа стебельце всели до самітніх душ, дай кожному звити кубельце, і не поруш |
В віра людей у
Бога |
4 Мені однаково, чи буду Я жить в Україні, чи ні. Чи хто згадає, чи забуде Мене в снігу на чужині – Однаковісінько мені. |
Г поетична розповідь про теплі
слова – символ нерозривності мови та України |
|
Д поетичне
відображення зимової природи рідного краю |
26. Установіть відповідність між героєм (героїнею) твору
та його автором
Герой (героїня) твору |
Автор твору |
1 дракон Грицько |
А Михайло Коцюбинський |
2 Соломія |
Б Валентин Чемерис |
3 Шептало |
В Ніна Бічуя |
4 Вітька Горобець |
Г Юрій Винничук |
|
Д Володимир Дрозд |
27. Установіть відповідність між темою твору та його
жанром
Тема твору |
Жанр |
1 відображення віри в перемогу звичайних людей Платона Півторака і діда
Савки, розкриття їх ролі у формуванні світогляду Петра Колодуба та інших
героїв – захисників Вітчизни |
А поема |
2 розповідь про чотирьох розумних підлітків, які мають власну думкою, певний
життєвий досвід |
Б оповідання |
3 зображення боротьби простого народу зі своїми
поневолювачами, роль поета в цій боротьбі |
В повість |
4 відтворення часів боротьби українського народу з турками та тривалого
перебування козаків у ворожому полоні |
Г балада |
|
Д дума |
28. Установіть відповідність між реплікою та героєм
(героїнею) твору
Репліка |
Герой (героїня) твору |
1 – Чи ви знаєте, що в нашій землі та й день тепера? |
А Соломія |
2 – Хай воно загориться без вогню й диму… Втечу… Піду за Дунай, може, ще там
люди не пособачились… |
Б Платон |
3 – Обіцянка – цяцянка, а дурневі
радість. |
В Маруся
Богуславка |
4 – Мене б з Дніпра чи з Десни не
те що Гітлер, а сам нечистий би не вигнав, прости Господи, не при ночі
згадуючи. |
Г Остап Мандрика |
|
Д Герасим
Калитка |
29. Установіть відповідність між реплікою та героєм
(героїнею) твору
Репліка |
Герой (героїня) твору |
1 – Ні, я не хочу ховатися. Я не винен у тім – навіщо мені ховатися?
Пам’ятаєш, ти тоді казав про максимальне навантаження? |
А пустельник |
2 – А ви думаєте, що у Пузирів поживитесь грішми? Як раз! Так візьмемо, як
наш зять взяв у нас… |
Б князь |
3 – Бач, не п’є, бісова худобина.
Надівай недогнуздок та й веди, бо не встигнете. Коли б на дощ не зібралося,
диви, яке суне... |
В Степан |
4 – Ну що ж, Господи, блaгослови. Розсилaйте гінців. Тaк і оголосіть: хто
переможе дракона – пошлюбить князівну й сяде нa престолі. |
Г Славко |
|
Д Роман |
30. Поєднайте епізод твору з його назвою
Епізод твору |
Назва твору |
1 героїня виконує роль у виставі
«Лускунчик» |
А «Давня казка» |
2 герой не хоче надягати на
вільні руки золоті кайдани |
Б «Дорогою ціною» |
3 героїня змушує коханого відрізати їй коси |
В «Шпага Славка
Беркути» |
4 герой піддається в бою й гине |
Г «Вітька +
Галя, або Повість про перше кохання» |
|
Д «Місце для дракона» |
Вхідний контроль знань з української літератури
9 клас
2 ВАРІАНТ
Завдання 1 – 20 мають по п’ять варіантів відповідей,
серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант
відповіді й обведіть кружечком букву, яка йому відповідає.
А «Та, ой, як крикнув же козак Сірко»
Б «Зажурилась
Україна»
В «Ой Морозе,
Морозенку»
Г «Максим козак
Залізняк»
Д «Чи не той то
хміль»
2. Станіслав-Нестор Мрозовицький став прототипом героя
пісні
А «Чи не той то
хміль»
Б «Зажурилась
Україна»
В «Та, ой, як
крикнув же козак Сірко»
Г «Максим козак
Залізняк»
Д «Ой Морозе, Морозенку»
3. На світлині зображено пам’ятник гетьману, якому
присвячена пісня
Б «Зажурилась
Україна»
В «Та, ой, як
крикнув же козак Сірко»
Г «Максим козак
Залізняк»
Д «Ой Морозе,
Морозенку»
4. Українським Робіном Гудом називали в народі
А Богдана
Хмельницького
Б Максима
Залізняка
В Морозенка
Г Сірка
Д Устима Кармалюка
5. Зрада призводить до непоправних наслідків – провідна думка пісні
А «Ой Морозе,
Морозенку»
Б «Засвіт встали
козаченьки»
В «Чи не той то
хміль»
Г «Віють вітри,
віють буйні»
Д «Ой не ходи, Грицю»
А «Засвіт встали козаченьки»
Б «Віють вітри,
віють буйні»
В «Чи не той то
хміль»
Г «Ой не ходи,
Грицю»
Д «За Сибіром
сонце сходить»
7. Засудження поневолення, страждань, яких зазнали українці під час нападу
турків, віра в щасливе вільне життя – ідея твору
А «За Сибіром
Сонце сходить»
Б «Дума про Марусю
Богуславку»
В «Чи не той то
хміль»
Г «Віють вітри,
віють буйні»
Д «Засвіт встали
козаченьки»
8. До ліро-епічних належать обидва твори в рядку
А «Дума про Марусю
Богуславку» та «Теплі слова»
Б «Із янголом на
плечі» та «Давня весна»
В «Сто тисяч» та
«Дорогою ціною»
Г «Давня казка» та «Дума про Марусю Богуславку»
Д «Білий кінь
Шептало» та «Ніч перед боєм»
9. Ліричний герой поезії звертається до образу дум, порівнюючи їх із «сизокрилими
голуб’ятами», у творі
А Володимира Сосюри
Б Тараса Шевченка
В Івана Малковича
Г Василя
Голобородька
Д Володимира
Підпалого
10. Зразком медитативної лірики є твір
А «Думи мої, думи
мої…»
Б «Любіть Україну»
В «Дівчинка»
Г «Ой три шляхи
широкії»
Д «Мені однаково, чи буду…»
11. До циклу «В казематі» належать обидва твори в рядку
А «Думи мої, думи
мої…» та «Ой три шляхи широкії»
Б «Думи мої, думи
мої» та «Садок вишневий коло хати…»
В «Ой три шляхи
широкії» та «Садок вишневий коло хати…»
Г «Думи мої, думи
мої…» та «Заповіт»
Д «Мені однаково,
чи буду» та «Думи мої, думи мої…»
12. Відмова поета та його довічне ув’язнення –
композиційний елемент
А експозиція
Б зав’язка
В розвиток дії
Г кульмінація
Д розв’язка
13. Ознаки вільного вірша мають обидва твори в рядку
А «Васильки» та «Наша
мова»
Б «Осінь» та
«Давня весна»
В «З дитинства: дощ» та «Наша мова»
Г «Дівчинка» та «Чоловічий
танець»
Д «Із янголом на
плечі» та «…Бачиш: між трав зелених…»
14. Возвеличення
чоловічої сили, чоловічого духу та єдності – ідея твору
А «Із янголом на плечі»
Б «Чоловічий танець»
В «Мій ангел такий
маленький»
Г «Коли до вас
темної ночі»
Д «…Бачиш: між
трав зелених…»
15. До філософської лірики належить твір
А «…Бачиш: між
трав зелених…»
Б «З нічних молитов»
В «Васильки»
Г «Любіть Україну»
Д «Зимовий етюд»
16. Обдурений
Герасим у розпачі вішається, а Бонавентура рятує його – композиційний елемент
А експозиція
Б зав’язка
В розвиток дії
Г кульмінація
Д розв’язка
17. Відтворення
історичної епохи; боротьба героїв за волю та власне щастя; щире почуття кохання
між героями – основні сюжетні лінії твору
А «Білий кінь
Шептало»
Б «Вітька + Галя,
або Повість про перше кохання»
В «Ніч перед боєм»
Г «Місце для
дракона»
Д «Дорогою ціною»
А Платон та Савка
Б Славко та Юлько
В Вітька та
Котигорошко
Г Герасим та
Бонавентура
Д Грицько та
пустельник
19. Проблема особистості й натовпу порушується у творі
А «Дорогою ціною»
Б «Ніч перед боєм»
В «Місце для
дракона»
Г «Білий кінь
Шептало»
Д «Сто тисяч»
20. «Високий, худий, з рідким білявим чубчиком –
не міг і хвилини спокійно всидіти на місці», – так характеризує свого героя
Вітьку Горобця
А Ніна Бічуя
Б Валентин Чемерис
В Юрій Винниченко
Г Володимир Дрозд
Д Михайло Коцюбинський
А Юлько Ващук
Б Вітька Горобець
В Федько
Котигорошко
Г Славко Беркута
Д Стефко Вус
22. Вигадане князівство Люботин – місце подій у творі
А «Дорогою ціною»
Б «Ніч перед боєм»
В «Місце для дракона»
Г «Шпага Славка
Беркути»
Д «Сто тисяч»
У завданнях 23-30 до кожного з чотирьох рядків
інформації, позначених ЦИФРАМИ, виберіть один правильний, на Вашу думку,
варіант, позначений буквою.
23. Установіть відповідність між назвою твору та його жанром
Назва твору |
Жанр твору |
1 «Дівчинка» |
А балада |
2 «Віють вітри, віють буйні» |
Б ліричний вірш |
3 «Максим козак Залізняк» |
В історична пісня |
4 «Давня казка» |
Г поема |
|
Д літературна пісня |
24. Установіть відповідність між уривком з твору та його
автором
Уривок з твору |
Автор твору |
1 У неділю рано зілля копала, А у понеділок переполоскала, А у вівторок зілля варила, А в середу рано Гриця отруїла. |
А Тарас Шевченко |
2 Прилітайте ж, мої любі, Тихими речами Привітаю вас, як
діток, І заплачу з вами. |
Б Володимир Сосюра |
3 Хотіла б я піснею стати У сюю хвилину ясну, Щоб вільно по світі літати, Щоб вітер розносив луну. |
В Маруся Чурай |
4 Облітають квіти, обриває вітер пелюстки печальні в синій тишині. По садах пустинних їде гордовито осінь жовтокоса на баскім коні. |
Г Василь Голобородько |
|
Д Леся Українка |
25. Установіть відповідність між уривком з твору та його
мотивом
Уривок з твору |
Мотив твору |
1 Краєм світу, уночі, при Господній при свічі хтось бреде собі самотньо із янголом на плечі. |
А роль мови в житті
народу |
2 кожне слово нашої мови проспіване у Пісні тож пісенними
словами з побратимами у товаристві
розмовляємо |
Б вічний двобій добра з жорстокою
сірістю буденності |
3 Юначе! Хай буде для неї твій сміх, І сльози, і все до загину... Не можна любити народів других, Коли ти не любиш Вкраїну. |
В естетичне задоволення від приходу
весни |
4 Все ожило, усе загомоніло Зелений шум, веселая луна! Співало все, сміялось і бриніло, А я лежала хвора й самотна. |
Г щира любов до
рідної України |
|
Д нестерпна туга
за втраченим коханням |
26. Установіть відповідність між героєм (героїнею) твору
та його автором
Герой (героїня) твору |
Автор твору |
1 Герасим Калитка |
А Михайло Коцюбинський |
2 Остап |
Б Іван Карпенко-Карий |
3 Петро Колодуб |
В Ніна Бічуя |
4 Юлько |
Г Олександр Довженко |
|
Д Володимир Дрозд |
27. Установіть відповідність між темою твору та його
жанром
Герой (героїня) твору |
Жанр |
1 зображення ненаситної жадоби до багатства будь-якою ціною |
А оповідання |
2 розповідь про буденне життя
коня Шептала |
Б новела |
3 розповідь про незвичайного
дракона Грицька, який мріє не руйнувати та нищити, а творити та милуватися
красою світу |
В трагікомедія |
4 розповідь про життя та пригоди школярів із села Великі Чаплі: дружбу й
перше кохання, вірність і перший поцілунок, дуель і перше побачення |
Г повість-казка |
|
Д гумористична повість |
28. Установіть відповідність між реплікою та героєм
(героїнею) твору
Репліка |
Герой (героїня) твору |
1 – Чи можна зневажати інших, коли твій тато, твій власний батько
користується чужими думками? |
А Соломія |
2 – Бий, бодай тобі руки посохли! І замолоду з синяків не виходила; бий і
на старість! У! Харциз – коняку жаліє, а жінку бить збирається. |
Б Славко |
3 – Усе мені противне, усе гидке: і
чоловік, і панщина, й життя моє безщасне… Пропадай воно все пропадом… Піду і
я світ за очі… |
В Лілі |
4 – Чілдрен, ви мене хвалите, бо я з сьомого «Б? |
Г Параска |
|
Д Юлько |
29. Установіть відповідність між реплікою та героєм
(героїнею) твору
Репліка |
Герой (героїня) твору |
1 – Не дрaконове це діло – книги читaти. Я тебе не відрaджую, aле, хто хоч
крaплю мудрості зaчерпне, довіку ситий не буде. |
А князь |
2 – Я вийду на герць. Заради князя, заради його доньки і заради Люботина.
Мого Люботина. Бо ж це і моя земля! |
Б Вітька
Горобець |
3 – Добре, смійся, побачимо, як
ти завтра засмієшся, коли дізнаєшся... |
В пустельник |
4 – Та заради тебе я готовий на все! Навчуся! Не святі горшки ліплять... Що, у мене рота
немає? |
Г Котигорошко |
|
Д дракон Грицько |
30. Поєднайте епізод твору з його назвою
Епізод твору |
Назва твору |
1 поранений герой змушений був
оборонятися від вовка |
А «Сто тисяч» |
2 герой має намір стрілятися на
дуелі заради коханої дівчини |
Б «Дорогою ціною» |
3 герой, ганяючись за прибутками, стає жертвою шахраїв |
В «Вітька + Галя,
або Повість про перше кохання» |
4 герой змінюється після зустрічі
з двома дідами-рибаками |
Г «Шпага Славка
Беркути» |
|
Д «Ніч перед боєм» |
Комментариев нет:
Отправить комментарий