ВХІДНИЙ КОНТРОЛЬ (9 клас, українська література)

 

Вхідний контроль знань з української літератури

9 клас

1 ВАРІАНТ

Завдання 1 – 20 мають по п’ять варіантів відповідей, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді й обведіть кружечком букву, яка йому відповідає.

1. Закликає всіх, від козака до бурлаки, дати дружну відсіч нападникам та провчити їх пісня

А «Та, ой, як крикнув же козак Сірко»

Б «Зажурилась Україна»

В «Ой Морозе, Морозенку»

Г «Максим козак Залізняк»

Д «Чи не той то хміль»

2. На світлині зображено місце подій у пісні

А «Ой Морозе, Морозенку»

Б «Максим козак Залізняк»

В «Та, ой, як крикнув же козак Сірко»

Г «Зажурилась Україна»

Д «Чи не той то хміль»

3. Керівника гайдамацького повстання, яке в історії називають Коліївщиною, згадують у пісні

А «Та, ой, як крикнув же козак Сірко»

Б «Зажурилась Україна»

В «Ой Морозе, Морозенку»

Г «Максим козак Залізняк»

Д «За Сибіром сонце сходить»

4. Від першої особи написана пісня

А «Та, ой, як крикнув же козак Сірко»

Б «За Сибіром сонце сходить»

В «Ой Морозе, Морозенку»

Г «Максим козак Залізняк»

Д «Чи не той то хміль»

5. Золотий Брід – місце подій, яке згадується в пісні

А «За Сибіром сонце сходить»

Б «Чи не той то хміль»

В «Ой Морозе, Морозенку»

Г «Максим козак Залізняк»

Д «Зажурилась Україна»

6. Авторству Марусі Чурай належать обидві пісні в рядку

А «Ой Морозе, Морозенку» та «Віють вітри, віють буйні»

Б «Ой не ходи, Грицю» та «За Сибіром сонце сходить»

В «Чи не той то хміль» та «Засвіт встали козаченьки»

Г «Віють вітри, віють буйні» та «Максим козак Залізняк»

Д «Засвіт встали козаченьки» та «Ой не ходи, Грицю»

7. Для ліричної героїні «без милого долі нема, стане світ тюрмою» в пісні

А «Ой не ходи, Грицю»

Б «Чи не той то хміль»

В «Засвіт встали козаченьки»

Г «Віють вітри, віють буйні»

Д «Зажурилась Україна»

8. На світлині зображено героїв твору, події якого відбуваються напередодні

А Різдва

Б Благовіщення

В Водохреща

Г Великодня

Д Трійці

9. Згадує киргизів убогих, голих, але ще вільних ліричний герой твору

А «Ой три шляхи широкії»

Б «Мені однаково, чи буду…»

В «Думи мої, думи мої…»

Г «Теплі слова»

Д «Любіть Україну»

10. Калина, ясен, терен, тополя, явір – образи-символи твору

А «Думи мої, думи мої…»

Б «Любіть Україну»

В «Давня казка»                

Г «Ой три шляхи широкії»

Д «Мені однаково, чи буду…»

11. Співучії пташки, яблуневі гілки, весела луна, вітер – образи-символи твору

А Василя Герасим’юка

Б Тараса Шевченка

В Галини Кирпи

Г Лесі Українки

Д Володимира Сосюри

12. Словами «Десь, колись, в якійсь країні…» починається твір

А «Сто тисяч»

Б «Давня казка»

В «Дорогою ціною»

Г «Із янголом на плечі»

Д «Білий кінь Шептало»

13. На світлині зображено квіти, з якими порівнює очі коханої ліричний герой

А Володимира Сосюри

Б Лесі Українки

В Івана Малковича

Г Василя Голобородька

Д Анатолія Мойсієнка

14. До ліричних належать обидва твори в рядку

А «Осінь» та «Коли до вас темної ночі…»

Б «Давня казка» та «Хотіла б я піснею стати…»

В «Дорогою ціною» та «Зимовий етюд»

Г «Жовтень жовті жолуді…» та «Місце для дракона»

Д «Чоловічий танець» та «Дума про Марусю Богуславку»

15. Картина А. Куїнджі передає зміст твору

А Володимира Сосюри

Б Лесі Українки

В Івана Малковича

Г Василя Голобородька

Д Володимира Підпалого

16. Образ ангела присутній у творах обох письменників рядка

А Лесі Українки та Анатолія Мойсієнка

Б Василя Голобородька та Володимира Сосюри

В Івана Малковича та Володимира Підпалого

Г Івана Малковича та Галини Кирпи

Д Василя Герасим’юка та Галини Кирпи

17. У творі «Сто тисяч» порушуються всі названі проблеми, ОКРІМ

А батьки і діти

Б збагачення заради задоволення власних потреб

В моральність та аморальність

Г зрада в подружньому житті

Д бідність і багатство

18. Іван Тобілевич – справжнє ім’я автора твору

А «Давня казка»

Б «Дорогою ціною»

В «Сто тисяч»

Г «Шпага Славка Беркути»

Д «Білий кінь Шептало»

19. Утеча Остапа від пана й панщини як наслідок конфлікту між кріпаком і паном (пан хоче покарати героя за бунтарство, Остап вирішує втекти) – композиційний елемент

А експозиція

Б зав’язка

В розвиток дії

Г кульмінація

Д розв’язка

20. Діди Савка та Платон гинуть, потопивши посеред Десни свій човен, ущерть наповнений фашистами, у творі

А «Дорогою ціною»

Б «Ніч перед боєм»

В «Місце для дракона»

Г «Шпага Славка Беркути»

Д «Сто тисяч»

21. На думку одного з героїв твору, головний убір, зображений на світлині, потрібен для того, щоб освідчитися в коханні

А Марусі

Б Соломії

В Лілі

Г Гальці

Д Настасії

 

22. Мав прізвисько Жучок через свою смагляволицість

А Вітька Горобець

Б Юлько Ващук

В Славко Беркута

Г Федько Котигорошко

Д Стефко Вус

У завданнях 23-30 до кожного з чотирьох рядків інформації, позначених ЦИФРАМИ, виберіть один правильний, на Вашу думку, варіант, позначений буквою.

23. Установіть відповідність між назвою твору та його жанром

Назва твору

Жанр твору

1 «Та, ой, як крикнув же козак Сірко»

А дума

2 «Дума про Марусю Богуславку»

Б ліричний вірш

3 «Засвіт встали козаченьки»

В історична пісня

4 «Із янголом на плечі»

Г літературна пісня

 

Д старосвітська балада

24. Установіть відповідність між уривком із твору та його автором

Уривок з твору

Автор твору

1 А хмара плете і плете
зелене волосся дощу,
холодне волосся дощу.

А Василь Горобородько

2 …Бачиш:

між трав зелених,

як грудочки,

пташата…

Станьмо ось тут навшпиньки

спокій їх берегти.

Б Василь Герасим’юк

3 Жовтень жовті жолуді

На базар несе,

Пише осінь охрою

Золоте есе.

В Іван Малкович

4 Господи, літа стебельце

всели до самітніх душ,

дай кожному звити кубельце,

і не поруш.

 

Г Анатолій Мойсієнко

 

Д Володимир Підпалий

25. Установіть відповідність між уривком з твору та його мотивом

Уривок з твору

Мотив твору

1 Співаймо пісні про кохання,
щоб не вмерло слово «Дунай»,
гуляймо весілля своїм дітям,
щоб не вмерло слово «коровай»…

А захоплення красою життя, молодості та кохання

2 Трішки туману і трішки інею,

неба льодинку холодну –

на шлях...

Вечір, мов казка, над Україною

казка, як вечір,

аж синьо в очах...

Б відтворення почуття громадянської мужності, духовної стійкості та незламності, відданості Батьківщині й народові

 

3 Господи, літа стебельце

всели до самітніх душ,

дай кожному звити кубельце,

і не поруш

В віра людей у Бога

4 Мені однаково, чи буду

Я жить в Україні, чи ні.

Чи хто згадає, чи забуде

Мене в снігу на чужині –

Однаковісінько мені.

Г поетична розповідь про теплі слова – символ нерозривності мови та України

 

Д поетичне відображення зимової природи рідного краю

26. Установіть відповідність між героєм (героїнею) твору та його автором

Герой (героїня) твору

Автор твору

1 дракон Грицько

А Михайло Коцюбинський

2 Соломія

Б Валентин Чемерис

3 Шептало

В Ніна Бічуя

4 Вітька Горобець

Г Юрій Винничук

 

Д Володимир Дрозд

27. Установіть відповідність між темою твору та його жанром

Тема твору

Жанр

1 відображення віри в перемогу звичайних людей Платона Півторака і діда Савки, розкриття їх ролі у формуванні світогляду Петра Колодуба та інших героїв – захисників Вітчизни

А поема

2 розповідь про чотирьох розумних підлітків, які мають власну думкою, певний життєвий досвід

Б оповідання

3 зображення боротьби простого народу зі своїми поневолювачами, роль поета в цій боротьбі

В повість

4 відтворення часів боротьби українського народу з турками та тривалого перебування козаків у ворожому полоні

Г балада

 

Д дума

28. Установіть відповідність між реплікою та героєм (героїнею) твору

Репліка

Герой (героїня) твору

1 – Чи ви знаєте, що в нашій землі та й день тепера?

А Соломія

2 – Хай воно загориться без вогню й диму… Втечу… Піду за Дунай, може, ще там люди не пособачились…

Б Платон

3 – Обіцянка – цяцянка, а дурневі радість.

В Маруся Богуславка

4 – Мене б з Дніпра чи з Десни не те що Гітлер, а сам нечистий би не вигнав, прости Господи, не при ночі згадуючи.

Г Остап Мандрика

 

Д Герасим Калитка

29. Установіть відповідність між реплікою та героєм (героїнею) твору

Репліка

Герой (героїня) твору

1 – Ні, я не хочу ховатися. Я не винен у тім – навіщо мені ховатися? Пам’ятаєш, ти тоді казав про максимальне навантаження?

А пустельник

2 – А ви думаєте, що у Пузирів поживитесь грішми? Як раз! Так візьмемо, як наш зять взяв у нас…

Б князь

3 – Бач, не п’є, бісова худобина. Надівай недогнуздок та й веди, бо не встигнете. Коли б на дощ не зібралося, диви, яке суне...

В Степан

4 – Ну що ж, Господи, блaгослови. Розсилaйте гінців. Тaк і оголосіть: хто переможе дракона – пошлюбить князівну й сяде нa престолі.

Г Славко

 

Д Роман

30. Поєднайте епізод твору з його назвою

Епізод твору

Назва твору

1 героїня виконує роль у виставі «Лускунчик»

А «Давня казка»

2 герой не хоче надягати на вільні руки золоті кайдани

Б «Дорогою ціною»

 

3 героїня змушує коханого відрізати їй коси

В «Шпага Славка Беркути»

4 герой піддається в бою й гине

Г «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання»

 

Д «Місце для дракона»

       

                            Вхідний контроль знань з української літератури

9 клас

2 ВАРІАНТ

Завдання 1 – 20 мають по п’ять варіантів відповідей, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді й обведіть кружечком букву, яка йому відповідає.

1. На репродукції картини зображена подія, учасником якої був герой пісні

А «Та, ой, як крикнув же козак Сірко»

Б «Зажурилась Україна»

В «Ой Морозе, Морозенку»

Г «Максим козак Залізняк»

Д «Чи не той то хміль»

2. Станіслав-Нестор Мрозовицький став прототипом героя пісні

А «Чи не той то хміль»

Б «Зажурилась Україна»

В «Та, ой, як крикнув же козак Сірко»

Г «Максим козак Залізняк»

Д «Ой Морозе, Морозенку»

3. На світлині зображено пам’ятник гетьману, якому присвячена пісня

А «Чи не той то хміль»

Б «Зажурилась Україна»

В «Та, ой, як крикнув же козак Сірко»

Г «Максим козак Залізняк»

Д «Ой Морозе, Морозенку»

4. Українським Робіном Гудом називали в народі

А Богдана Хмельницького

Б Максима Залізняка

В Морозенка

Г Сірка

Д Устима Кармалюка

5. Зрада призводить до непоправних наслідків – провідна думка пісні

А «Ой Морозе, Морозенку»

Б «Засвіт встали козаченьки»

В «Чи не той то хміль»

Г «Віють вітри, віють буйні»

Д «Ой не ходи, Грицю»

6. Репродукція картини М.Пимоненка відображає події пісні

А «Засвіт встали козаченьки»

Б «Віють вітри, віють буйні»

В «Чи не той то хміль»

Г «Ой не ходи, Грицю»

Д «За Сибіром сонце сходить»

7. Засудження поневолення, страждань, яких зазнали українці під час нападу турків, віра в щасливе вільне життя – ідея твору

А «За Сибіром Сонце сходить»

Б «Дума про Марусю Богуславку»

В «Чи не той то хміль»

Г «Віють вітри, віють буйні»

Д «Засвіт встали козаченьки»

8. До ліро-епічних належать обидва твори в рядку

А «Дума про Марусю Богуславку» та «Теплі слова»

Б «Із янголом на плечі» та «Давня весна»

В «Сто тисяч» та «Дорогою ціною»

Г «Давня казка» та «Дума про Марусю Богуславку»

Д «Білий кінь Шептало» та «Ніч перед боєм»

9. Ліричний герой поезії звертається до образу дум, порівнюючи їх із «сизокрилими голуб’ятами», у творі

А Володимира Сосюри

Б Тараса Шевченка

В Івана Малковича

Г Василя Голобородька

Д Володимира Підпалого

10. Зразком медитативної лірики є твір

А «Думи мої, думи мої…»

Б «Любіть Україну»

В «Дівчинка»                    

Г «Ой три шляхи широкії»

Д «Мені однаково, чи буду…»

11. До циклу «В казематі» належать обидва твори в рядку

А «Думи мої, думи мої…» та «Ой три шляхи широкії»

Б «Думи мої, думи мої» та «Садок вишневий коло хати…»

В «Ой три шляхи широкії» та «Садок вишневий коло хати…»

Г «Думи мої, думи мої…» та «Заповіт»

Д «Мені однаково, чи буду» та «Думи мої, думи мої…»

12. Відмова поета та його довічне ув’язнення – композиційний елемент

А експозиція

Б зав’язка

В розвиток дії

Г кульмінація

Д розв’язка

13. Ознаки вільного вірша мають обидва твори в рядку

А «Васильки» та «Наша мова»

Б «Осінь» та «Давня весна»

В «З дитинства: дощ» та «Наша мова»

Г «Дівчинка» та «Чоловічий танець»

Д «Із янголом на плечі» та «…Бачиш: між трав зелених…»

14. Возвеличення чоловічої сили, чоловічого духу та єдності – ідея твору

А «Із янголом на плечі»

Б «Чоловічий танець»

В «Мій ангел такий маленький»

Г «Коли до вас темної ночі»

Д «…Бачиш: між трав зелених…»

15. До філософської лірики належить твір

А «…Бачиш: між трав зелених…»

Б «З нічних молитов»

В «Васильки»

Г «Любіть Україну»

Д «Зимовий етюд»

16. Обдурений Герасим у розпачі вішається, а Бонавентура рятує його – композиційний елемент

А експозиція

Б зав’язка

В розвиток дії

Г кульмінація

Д розв’язка

17. Відтворення історичної епохи; боротьба героїв за волю та власне щастя; щире почуття кохання між героями – основні сюжетні лінії твору

А «Білий кінь Шептало»

Б «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання»

В «Ніч перед боєм»

Г «Місце для дракона»

Д «Дорогою ціною»

18. На світлині зображено автора твору, головними героями якого є

А Платон та Савка

Б Славко та Юлько

В Вітька та Котигорошко

Г Герасим та Бонавентура

Д Грицько та пустельник

19. Проблема особистості й натовпу порушується у творі

А «Дорогою ціною»

Б «Ніч перед боєм»

В «Місце для дракона»

Г «Білий кінь Шептало»

Д «Сто тисяч»

20. «Високий, худий, з рідким білявим чубчиком – не міг і хвилини спокійно всидіти на місці», – так характеризує свого героя Вітьку Горобця

А Ніна Бічуя

Б Валентин Чемерис

В Юрій Винниченко

Г Володимир Дрозд

Д Михайло Коцюбинський

21. На світлині зображено вид спорту, яким займався

А Юлько Ващук

Б Вітька Горобець

В Федько Котигорошко

Г Славко Беркута

Д Стефко Вус

22. Вигадане князівство Люботин – місце подій у творі

А «Дорогою ціною»

Б «Ніч перед боєм»

В «Місце для дракона»

Г «Шпага Славка Беркути»

Д «Сто тисяч»

У завданнях 23-30 до кожного з чотирьох рядків інформації, позначених ЦИФРАМИ, виберіть один правильний, на Вашу думку, варіант, позначений буквою.

23. Установіть відповідність між назвою твору та його жанром

Назва твору

Жанр твору

1 «Дівчинка»

А балада

2 «Віють вітри, віють буйні»

Б ліричний вірш

3 «Максим козак Залізняк»

В історична пісня

4 «Давня казка»

Г поема

 

Д літературна пісня

24. Установіть відповідність між уривком з твору та його автором

Уривок з твору

Автор твору

1 У неділю рано зілля копала,
А у понеділок переполоскала,
А у вівторок зілля варила,
А в середу рано Гриця отруїла.

А Тарас Шевченко

2 Прилітайте ж, мої любі,

Тихими речами

Привітаю вас, як діток,

І заплачу з вами.

Б Володимир Сосюра

3 Хотіла б я піснею стати

У сюю хвилину ясну,

Щоб вільно по світі літати,

Щоб вітер розносив луну.

В Маруся Чурай

4 Облітають квіти, обриває вітер

пелюстки печальні в синій тишині.

По садах пустинних їде гордовито

осінь жовтокоса на баскім коні.

Г Василь Голобородько

 

Д Леся Українка

25. Установіть відповідність між уривком з твору та його мотивом

Уривок з твору

Мотив твору

1 Краєм світу, уночі,
при Господній при свічі
хтось бреде собі самотньо
із янголом на плечі.

А роль мови в житті народу

2 кожне слово

нашої мови

проспіване у Пісні

тож пісенними словами

з побратимами

у товаристві розмовляємо

Б вічний двобій добра з жорстокою сірістю буденності

3 Юначе! Хай буде для неї твій сміх,

І сльози, і все до загину...

Не можна любити народів других,

Коли ти не любиш Вкраїну.

В естетичне задоволення від приходу весни

4 Все ожило, усе загомоніло

Зелений шум, веселая луна!

Співало все, сміялось і бриніло,

А я лежала хвора й самотна.

Г щира любов до рідної України

 

Д нестерпна туга за втраченим коханням

26. Установіть відповідність між героєм (героїнею) твору та його автором

Герой (героїня) твору

Автор твору

1 Герасим Калитка

А Михайло Коцюбинський

2 Остап

Б Іван Карпенко-Карий

3 Петро Колодуб

В Ніна Бічуя

4 Юлько

Г Олександр Довженко

 

Д Володимир Дрозд

27. Установіть відповідність між темою твору та його жанром

Герой (героїня) твору

Жанр

1 зображення ненаситної жадоби до багатства будь-якою ціною

А оповідання

2 розповідь про буденне життя коня Шептала

Б новела

3 розповідь про незвичайного дракона Грицька, який мріє не руйнувати та нищити, а творити та милуватися красою світу

В трагікомедія

4 розповідь про життя та пригоди школярів із села Великі Чаплі: дружбу й перше кохання, вірність і перший поцілунок, дуель і перше побачення

Г повість-казка

 

Д гумористична повість

28. Установіть відповідність між реплікою та героєм (героїнею) твору

Репліка

Герой (героїня) твору

1 – Чи можна зневажати інших, коли твій тато, твій власний батько користується чужими думками?

А Соломія

2 – Бий, бодай тобі руки посохли! І замолоду з синяків не виходила; бий і на старість! У! Харциз – коняку жаліє, а жінку бить збирається.

Б Славко

3 Усе мені противне, усе гидке: і чоловік, і панщина, й життя моє безщасне… Пропадай воно все пропадом… Піду і я світ за очі…

В Лілі

4 – Чілдрен, ви мене хвалите, бо я з сьомого «Б?

Г Параска

 

Д Юлько

29. Установіть відповідність між реплікою та героєм (героїнею) твору

Репліка

Герой (героїня) твору

1 – Не дрaконове це діло – книги читaти. Я тебе не відрaджую, aле, хто хоч крaплю мудрості зaчерпне, довіку ситий не буде.

А князь

2 – Я вийду на герць. Заради князя, заради його доньки і заради Люботина. Мого Люботина. Бо ж це і моя земля!

Б Вітька Горобець

3 – Добре, смійся, побачимо, як ти завтра засмієшся, коли дізнаєшся...

В пустельник

4 – Та заради тебе я готовий на все!

Навчуся! Не святі горшки ліплять... Що, у мене рота немає?

Г Котигорошко

 

Д дракон Грицько

30. Поєднайте епізод твору з його назвою

Епізод твору

Назва твору

1 поранений герой змушений був оборонятися від вовка

А «Сто тисяч»

2 герой має намір стрілятися на дуелі заради коханої дівчини

Б «Дорогою ціною»

 

3 герой, ганяючись за прибутками, стає жертвою шахраїв

В «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання»

4 герой змінюється після зустрічі з двома дідами-рибаками

Г «Шпага Славка Беркути»

 

Д «Ніч перед боєм»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий