16.03.2020 (5-А, 5-Б)
Любі діти! Ми до карантину закінчили вивчати тему і повинні були виконати контрольну роботу. Будь ласка, виконайте один із варіантів (на вибір) в зошитах із української літератури. Відповіді давайте: номер завдання, літера відповіді (як приклад, 1В), а завдання творчого рівня обираєте одне на вибір.
Контрольна робота №3
Л.Глібов. Олександр
Олесь. Зірка Мензатюк
1 варіант
1 рівень
1.Гречка і просо
звертаються до(за
твором Леоніда Глібова«Хто сестра і брат?»)
А вітру
Б людей
Б людей
В худоби
Г сонця
Г сонця
2.Осока у творі Леоніда Глібова
«Хто розмовляє ?» ображена, бо
А
люди постійно її косять
Б по ній ходить худоба
Б по ній ходить худоба
В
про неї забувають
Г ніхто до неї не приходить в гості
Г ніхто до неї не приходить в гості
3. У якому
акровірші Л. Глібова захована «сорока»?
А
«Що за птиця?»
Б «Хто вона?»
В
«Хто
розмовляє?»
Г «Хто сестра і брат?»
4.Твори для дітей Леонід Глібов підписував псевдонімом
А пан Леонід
Б Дідусь Кенир
Б Дідусь Кенир
В Леонід Полтавець
Г учитель
Г учитель
5. Перших правителів Київської держави та її
розвиток упродовж часів княжої доби
зображено у творі
А «Три брати –
Кий, Щек і Хорив і сестра їхня Либідь»
Б «Святослав
укладає мир із греками і повертається до Києва»
В «Володимир
вибирає віру»
Г О.Олеся «Микита Кожум’яка»
6.Якому
історичному періодові присвячена книжечка О.Олеся «Княжа Україна»?
А період
рабовласництва
Б
Середньовіччю
В
дохристиянським часам
Г Давньоруському
періоду
7. Не є
персонажем твору О.Олеся «Княжа Україна»
А Стрибог
Б Чорнобог
В Волос
Г Перун.
8. Руський князь, який заповідав перед смертю синам жити в мирі
А
Ігор
Б Святослав
В Володимир
Г Ярослав
9. Князь до
Микити послав (за твором О.Олеся «Микита Кожум´яка»)
А 9
парубків
Б 12 парубків
В 15 парубків
Г 18 парубків
Б 12 парубків
В 15 парубків
Г 18 парубків
10.На рішення
Микити битися зі Змієм вплинули (за тором О.Олеся «Микита Кожум´яка»)
А діти
Б
діди
В парубки
Г княгиня
11.Микита вийшов боротися зі Змієм із (за твором О.Олеся «Микита Кожум´яка»)?
А
булавою
Б мечем
В рушницею
Г без зброї.
12. Літопис «Повість минулих літ» був написаний у
А Х столітті
Б ХІІ столітті
В ХІІІ столітті
Г ХІV столітті.
Б ХІІ столітті
В ХІІІ столітті
Г ХІV столітті.
13. «Таємниця
козацької шаблі» за жанром
А
пригодницька повість
Б казка
В
оповідання
Г новела
14. Машка у
творі Зірки Мензатюк «Таємниця козацької шаблі» - це
А мама Антипка
Б сестра Наталки
В машина
Г однокласниця дівчинки.
А мама Антипка
Б сестра Наталки
В машина
Г однокласниця дівчинки.
ІІ рівень
15. Установіть
відповідність між уривком твору та його
назвою
1 «…Недовго нажився,
У дiрку скотився, Круть-верть та й пропав…»
2 «…Кажуть, пісні їй складають,
А про
мене забувають,
І ніхто
ніде ніяк!..»
3 «…Лиха
зима сховається,
А сонечко прогляне, Сніжок води злякається, Тихенько тануть стане…».
4 «Між людьми, як пташка, в’ється,
У людей і їсть, і п’є; Ходить старець, просить, гнеться, А у неї всюди є..». |
А «Химерний, маленький…»
Б «Що за птиця?»
В «Хто вона?»
Г «Хто розмовляє?»
Д «Хто сестра і брат?»
|
16. Установіть
відповідність між героєм твору Зірки Мензатюк «Таємниця козацької шаблі» та його характеристикою
1«
…який хоч і крутив дулі , проте палко переймався долею національної реліквії»
2« Ти
смілива і … гарна»
3«Хлопці
стояли , мов гетьмани: поважні, виструнчені , акуратні – по всьому видно , що
то українські лицарі, ще й численні нашивки на їхніх рукавах виглядали так
значимо»
4 «…
модного , розумного , упевненого в собі» , «кульгавого хлопчика , елегантного
, прилизаного , з двома горбочками на голові»
|
А
Северин та Василь
Б
Дядько Богдан
В
Антипчик
Г Наталка
Д
Привид
|
17. Установіть
відповідність між героєм твору та його
назвою
1 вареник
2 Наталочка
Руснак
3 Кий, Щек,Хорив
4 Князь,
Княгиня, Князівна, 12 парубків
|
А «Микита
Кожум’яка»
Б «Химерний,
маленький…»
В «Таємниця
козацької шаблі»
Г «Три
брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь»
Д «Україна
в старовину»
|
ІІІ рівень
Завдання 18
(творчого характеру)
18.Виконайте
одне із завдань(5-7 речень) (2б.):
·
Напишіть твір-мініатюру «Захищати батьківщину — наш одвічний
обов'язок»
·
Напишіть твір-мініатюру «Чи хотів би я бути схожим на Микиту
Кожум'яку?»
·
Напишіть твір-мініатюру «Найважливіші життєві цінності»
Контрольна робота №3
Л.Глібов. Олександр
Олесь. Зірка Мензатюк
2 варіант
ІІ рівень
1.У якому
акровірші Л. Глібова захована «ластівка»?
А «Що за
птиця?»
Б «Хто вона?»
В
«Хто розмовляє?»
Г «Хто сестра і брат?»
2. Братом і сестрою в акровірші «Хто сестра і брат?» названі
А осока й
сорока
Б
гречка і просо
В галушка й
вареник
Г пташка й муха
3. В акровірші Л.
Глібова «Химерний, маленький…» ідеться про
А бублик
Б песика
В вареник
Г галушку
А бублик
Б песика
В вареник
Г галушку
4. Твори, що
описують важливі історичні події, розташовані в хронологічному порядку,
називаються
А
мемуарами
Б
літописами
В
нарисами
Г
оповіданням
5. «Повість минулих літ» вважають
А художнім твором
Б історичною казкою
А художнім твором
Б історичною казкою
В
історичним
документом і художнім твором
Г легендою
6. Про кого
йдеться: «Він був елегантний і модний до неможливості, зачесаний так
гладесенько, що волосся лежало, мов прилизане, тільки на маківці
настовбурчувалося двома невеличкими горбочками»
А
Северина
Б Миршавого
В
патріотично налаштованого привида
Г Антипка
7. Про яку
історичну пам’ятку йдеться мова у загадці: «не горіх, а тверде; не панни, а в узорах жупани; стрілець їх сватав, та
й голову склав»(за твором З.Мензатюк «Таємниця козацької шаблі»)
А замок у Підгірцях
Б
Олеський замок
В Хотинська фортеця
Г
«Козацькі могили»
8. Привид з
твору З.Мензатюк «Таємниця козацької
шаблі»
А
патріотично налаштований
Б
фантастично налаштований
В вороже
налаштований
Г
по-товариськи налаштований
9. Князь сумував, бо Змій хотів ( за твором О.Олеся «Микита
Кожум’яка»)
А відібрати в нього
країну й правити замість князя
Б забрати дочку князя
В убити всіх мешканців князівства
Г забрати все золото
10. Дід прийшов до князя, бо хотів ( за твором
О.Олеся «Микита Кожум’яка»)
А дістати винагороду за перемогу над Змієм
Б щоб його син одружився з Князівною
В допомогти народові
Г відомстити Змію
11. Найвідомішим літописцем був
А князь
Олег
Б князь Ярослав Мудрий
В монах
Нестор
Г Володимир
12.Ярослав
Мудрий прогнав (О.Олесь «Ярослав Мудрий»)
А чехів
Б поляків
А чехів
Б поляків
В греків
Г німців
13.Святополка в
оповіді О.Олесь «Ярослав Мудрий» названо
А
твердинею
Б чужинцем
В співцем
Г катом
14. Репліки,
ремарки, дії – це ознаки твору
А
ліричного
Б драматичного твору
В
сатиричного
Г прозового твору.
2 рівень
15. Установіть
відповідність між героєм твору та його
назвою
1 Ярослав, Святополк
2 гречка, просо
3 Антип, Машка
4 12
дідів, 12 дітей, Змій, посланець від Змія
|
А «Микита
Кожум’яка»
Б «Химерний, маленький…»
В «Таємниця козацької шаблі»
Г «Хто сестра і брат?»
Д «Ярослав Мудрий»
|
16.
Установіть відповідність між уривком
твору та його назвою
1 «Бокастий, товстенький
Коханчик удавсь; У тiсто прибрався, Чимсь смачним напхався, В окропi купавсь»
2 «Глянь на мене, вітрику, чи гарно
прибралась?
Рано до
схід сонечка росою вмивалась…»
3 «Стій лиш! Слава не брехуха, —
Обізвалась
джеркотуха,
Розбирає,
що і як!»
4 «І здалеку бистресенько
Вона до нас прибуде, Кому-кому любесенько, А діткам більше буде » |
А
«Химерний, маленький…»
Б «Що за
птиця?»
В «Хто
вона?»
Г «Хто
розмовляє?»
Д «Хто
сестра і брат?»
|
17.Установіть відповідність між князем та його досягненнями
1 Кий
2 Святослав
3 Володимир
4 Ярослав
|
А спалив
древлян
Б уклав
з греками мир
В охрестив
Київську Русь
Г дбав
про книжне мистецтво
Д став
одним із засновників Києва
|
ІІІ рівень
Завдання 18 (творчого характеру)
·
18.Виконайте
одне із завдань(5-7речень)(2б.):
·
Напишіть твір-мініатюру «Захищати батьківщину — наш одвічний
обов'язок»
·
Напишіть твір-мініатюру «Чи хотів би я бути схожим на Микиту
Кожум'яку?»
·
У чому полягала мудрість Ярослава? (за мотивами твору «Ярослав Мудрий»)
17.03.2020 (5-А, 5-Б)
Тема уроку "Тарас Шевченко. Україна часів поета. Розповідь про поета, його дитинство"
1. Прочитати повість С. Васильченко "В бур'янах" (стор. 187-194).Тема уроку "Тарас Шевченко. Україна часів поета. Розповідь про поета, його дитинство"
18.03.2020 (5-Б); 23.03.2020 (5-А)
Тема уроку "Картини довколишнього світу, природи в поезіях Т. Шевченка - художня реальність, створена уявою митця за допомогою засобів образної мови"
1. Вивчити напам'ять поезію Т. Шевченка "За сонцем хмаронька пливе".
23.03.2020 (5-А); 24.03.2020 (5-Б)
Шановні учні-п'ятикласники, ви опрацювали матеріал "Рідна Україна. Світ природи. Тарас Шевченко". Будь ласка, дайте відповідь на запитання самостійної роботи №12.
Якщо є необхідність пригадати поняття "порівняння", "епітет", Ви можете звернутися до стор. 79 підручника. Відповіді на самостійну роботу чекаю до 21.00 години 06.04.2020.
Самостійна робота розміщена за посиланням.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdaM6PN3duW1NkjKYelgWKY7S_zix-Ga5ZZS8itg0q7NZ3jOw/viewform?usp=sf_link
06.04.2020
Тема уроку "Павло Тичина. Коротко про поета і край, де він народився. Майстерне відтворення краси природи, яка надихає ліричного героя і зміцнює його патріотичні почуття". Поезія "Не бував ти у наших краях" (стор. 199-200)
1. Перегляньте презентацію про Павла Тичину та вірші, що вивчаються у 5 класі за посиланням https://naurok.com.ua/prezentaciya-pavlo-tichina-korotko-pro-poeta-i-kray-de-vin-narodivsya-ne-buvav-ti-u-nashih-krayah-ga-shumlyat-maysterne-vidtvorennya-krasi-prirodi-virazhennya-zhitteradisnosti-101412.html
2. Ознайомтеся із поезією "Не бував ти у наших краях".
3. Навчіться її виразно читати (можливо, саме її ти обиреш для вивчення напам'ять).
07.04.2020
Тема уроку "Павло Тичина. "Гаї шумлять...", "Блакить мою душу обвіяла...". Мелодійність віршів Павла Тичини. Ліричний герой".
1. Прослухайте аудіоверсію поезій:
А)
Б)
2. Ознайомтеся, що таке ліричний герой (стор. 201).
3. Вивчіть напам'ять одну із трьох поезій на вибір.
4. Виконайте самостійну роботу №13 за посиланням
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfj0WRJfMeIATdI8lV55wg25s3-_MIrmuDqpUUCejEz5db8wA/viewform?usp=sf_link
5. Перевір свої знання, виконавши завдання за посиланням https://player.quizalize.com/quiz/6e0a4952-06d1-4049-a2d2-17547ecc5d5d
13.04.2020
Тема уроку "Євген Гуцало. Основні відомості про письменника. Вічне протистояння добра і зла - наскрізна тема світового мистецтва. Порушення цієї теми в оповіданні "Лось"
1. Прочитати оповідання "Лось" (стор. 203-210).
2. Перевірте знання тексту твору "Лось" (самоперевірка) за посиланням https://natalianemirovska.blogspot.com/2020/04/5_17.html?m=1
14.04.2020
Тема уроку: Співчуття, милосердя - шлях до перемоги добра. Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань.
1. Ознайомтеся з аналізом твору
Є. Гуцало «Лось» аналіз твору
Оповідання Є.Гуцало «Лось» вчить співпереживати, бути чутливим до чужої біди,
спонукає боротися зі злом, гартувати свій характер.
Жанр:
оповідання Головні герої: лось, два брати, браконьєр Шпичак.
Тема: зображення боротьби добра і зла в протистоянні світу
людей та світу тварин. Про лося, якого врятували хлопчики з
річки, вбив їхній дядько.
Ідея:
уславлення мужності, хоробрості, співчуття, бажання допомагати іншим та
охороняти дику природу; обурення жорстокістю та користолюбством.
Проблематика: те, що людина вважає себе царем природи, не дає їй права
знищувати тварин для своєї розваги; люди мають усвідомити, що їх завдання —
оберігати та захищати природу, турбуватись про неї, бути милосердним.
Характеристика образів “Лось” Євген Гуцало
Хлопчики-підберезники
|
Дядько Шпичак
|
1. Портрет
|
|
«Обидва
плечисті, обидва з широкими, лагідними лицями і схожі один на одного так, як
маленький гриб-підберезник схожий на свого більшого сусіда»
|
«Кругленький,
як підпалок, з підпалкуватим, добре випеченим обличчям, в розтоптаних, з
довгими халявами, чоботях, в яких він тонув мало не по пояс. Радість на його
обличчі змагалася з настороженістю, і від того воно бралося то темними, то
світлими спалахами»
|
2. Вчинки
|
|
кинулися рятувати звіра,
незважаючи на небезпеку; кмітливо придумали спосіб порятунку, хоч були
маленькі й слабосилі
|
дорослий, але сидів і
насмішкувато з кущів спостерігав, як діти рятували лося; вистрілив у нього;
боячись покарання, хотівшого позбавитися
|
3. Риси характеру
|
|
Добрі,
милосердні, маючи малі сили та кмітливість, рятують великого звіра; чесні,
непідкупні, бережно ставляться до природи. Маленькі, але розумні та
справедливі.
|
Злий, підлий, підступний,
жорстокий, несправедливий, жадібний, схильний до безглуздих і необдуманих вчинків; по-споживацькому ставиться
до природи, не дбає про її захист і збереження; убив звіра, якого хлопці щойно
врятували, знаючи, що він із заповідника і скористатися здобиччю він безкарно
не зможе. Дорослий,
але нечесний і несправедливий, безжальний.
|
4. Що уособлюють
|
|
добро, милосердя,
справедливість
|
зло, шкоду, безсердечність, боягузтво
|
Характеристика лося: красень тайги, полюбляв галяву, обізнаний, стурбований,
обережний, спостережливий, чутливий, наполегливий, цілеспрямований, вдячний
людям, що його годують; розумів довкілля; вміло бореться з небезпекою
Стан і відчуття лося: нащулив вуха, тривога в крові густішала, шкура на грудях
здригнулася, тріщання пробудило в ньому неясний страх, лось застиг нерухомо, в
його очах появився золотавий сплеск, знову захвилювався, знову насторожився,
очі набрякали кров’янистим смутком, в ногах прокинулося бажання бігти й тікати,
лось знесилився, розпач струменів, припав до землі, усім своїм великим тілом.
Сюжет. Твір починається з опису лося. Лось жив у заповіднику, людей не боявся, хоча
раніше жив у тайзі і був диким. Але час минав і тепер він звик до людей. Далі
ми дізнаємось, що потрапивши у річку навесні, коли було ще багато криги, лось
почав тонути. Як він не боровся, але ні річка, ні міцна крига його не
відпускали. Двоє хлопчиків
стали свідками боротьби лісового красеня за життя. Зрозумівши, що важкий лось
сам не зможе врятуватись, хлопці кинулись на допомогу. Брати тільки-но встигли
визволити тварину з льодяного полону, як пролунав постріл. Хлопці не відразу
зрозуміли, що куля влучила саме у врятованого ними лося. Незабаром з’ясувалось,
що вбивцею лісового красеня із сусіднього заповідника став їх рідний дядько
Шпичак. Коли дядько зрозумів, що брати не в захопленні від його здобичі, він
злякався, що хлопці можуть повідомити в заповідник про його вчинок. Він
пробував їм і погрожувати, щоб вони мовчали, і пропонував за мовчанку м’ясо й
роги, але діти, нічого не відповівши, пішли до своїх саней. Автор завершує
оповідання тим, що розгублений Шпичак дивиться на мертве тіло лося і йому, як
це нещодавно було з дітьми, страшенно хочеться, щоб «лось підняв голову, звівся
на свої стрункі міцні ноги і неквапно побіг до лісу, як він ще недавно біг,
поки дороги йому не перетнула куля». Але лось так і не ворухнувся. Є. Гуцало
спеціально не розповідає про те, що буде далі, пропонуючи замислитись над цим
читачу. Хоча, що буде далі, здогадатись неважко: хлопці, незважаючи на те, що
вбивця — їхній рідний дядько, мабуть, все ж таки повідомлять у заповідник, бо
зрозуміли, що Шпичак не шкодує про вчинене, а значить, якщо його не покарати,
буде продовжувати полювати на заповідних тварин. На відміну від хлопців, Шпичак
(у кінці оповідання) хотів би побачити лося живим тільки тому, що боїться
покарання, а не тому, що зрозумів жахливість скоєного злочину.
2. Напишіть контрольний твір на тему "Мої враження від оповідання Є. Гуцала "Лось" (обсяг 1-1,5 стор.)
3. Фото роботи надіслати на електронну адресу savcukkgalina@gmail.com21.04.2020
Тема уроку "Максим Рильський. Основні відомості про поета. Краса рідної природи й відтворення її засобами поетичної мови. "Дощ" ("благодатний, довгожданий...")"
1. Прочитати стор. 212 підручника.
2. Прослухати аудіозапис вірша, зверніть увагу на наголоси та інтонаційні паузи, дотримуйтеся і ви їх.
3. Передивіться відеоролики, вони вам допоможуть образно уявити цю поезію.
А.
4. Вивчити напам'ять вірш "Дощ" (стор. 213).
27.04.2020
Єдність людини і природи, зв'язок між станом людської душі та довкіллям. "Осінь-маляр із палітрою пишною...".
1. Опрацювати стор. 213-214 підручника.
2. Виразно читати поезію "Осінь-маляр із палітрою пишною...".
3. Переглянути відеопоезію. Якщо ви бажаєте створити та маєте здібності, спробуйте створити свій відеоролик на одну із поезій М, Рильського.
А.
4. Написати невеликий роздум на тему "Чому природу треба берегти?" (5-6 речень). Фото виконаного завдання надіслати на пошту savcukkgalina@gmail.com.
5. Виконати тестові завдання (будуть завантажені пізніше).
28.04.2020
Тема уроку "Григір Тютюнник. Коротко про письменника. "Дивак". Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини. Паралельність і єдність двох світів - природи і людини, зображені в оповіданні. Точність і лаконізм описів природи".
1. Прочитати оповідання "Дивак" (стор. 215-222).
2. Дайте відповіді на питання літературного диктанту (відповіді надіслати на пошту savcukkgalina@gmail.com).
Літературний диктант №15
Григір Тютюнник
1. Чому у молодшому віці Григір перестав ходити і говорити ?
2. Як звали брата письменника ?
3. Хто головні герої його творів?
4.Жанр твору «Дивак»
5. Як звали головного героя твору «Дивак»?
6. Кого малював Олесь на уроці малювання?
7. Яку оцінку отримав хлопчик за свій малюнок?
8. Кого намагався врятувати Олесь на льоду?
9. Що просив Олесь у діда Прохора?
10. «Чорними , глибоким, як вода в затінку» зображено
11.Чому Олесь любив зиму?
12.Що значить вчитися через пень-колоду?
04.05.2020
Тема уроку "Допитливий, чуйний, добрий хлопчик Олесь, його жага пізнати загадковий світ природи, уміння фантазувати, уявляти. Гідна поведінка Олеся як позиція особистості"
1. Прочитайте характеристику Олеся за твором Г. Тютюнника "Дивак".
Олесь — маленький хлопчик, якому все цікаво, особливо те, що відбувається в лісі. Він зображується одинаком, тому що інші діти не поділяють його інтересів. Навіть дорослі не розуміють його, що призводить до конфліктних ситуацій.
Олесь небайдужий (не проходить мимо, допомагає), добрий та співчутливий (підпер у лісі вмираючу сосну, просить діда не перевантажувати коня), доброзичливий та сердечний (залишив шишку для дятла), не байдужий до чужого болю (плаче, бо щука з'їла пліточку), любить тварин (намагається врятувати пліточку, обороняє коня), слухняний (йде узимку до школи бором), не тримає зла й уміє прощати (зворушений від примирення з Федьком Тойкалом), товариський (за пиріжок і теплі слова однокласника віддячує усім, що має у кишенях), старанний (гарно вчиться, є відмінником), творчий (любить малювати), допитливий (приглядається до природи, спостерігає, ніби дослідник, розпитується про тварин), вміє фантазувати (річка – це безтурботна хата, дерева біжать навипередки з Олесем), мрійний (сняться казки, де добро перемагає зло), тонко відчуває несправедливість і чесний (не погоджується з настановами діда, засмучений, бо дід його не розуміє). Наївно по-дитячому протестує проти несправедливості (утікає з уроку малювання, не вечеряє з дідом).
2. Поміркуйте, що б Ви хотіли додати до характеристики хлопчика або з чим не погодилися05.05.2020
Тема уроку "Микола Вінграновський. Основні відомості про письменника. "Сіроманець". Захоплива і драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії людині й природи. Гуманізм повісті.
1. Перегляньте відеоурок за твором "Сіроманець".
2. Почніть читати повість "Сіроманець". Прочитайте сторінки 223-234.
3. Виконайте усно завдання №11 (стор. 236)
12.05.2020
Тема "Доброта, вигадливість, рішучість Сашка, його здатність на самостійні вчинки, особливо у відстоюванні своєї позиції"
1. Дочитати повість "Сіроманець".
2. Обрати уривок для виразного читання (за бажанням можна із оповідання "Дивак"), порахувати кількість прочитаних слів за хвилину (техніка читання) та бути готовим в телефонному режимі прочитати текст.
13.05.2020
Контрольна робота № 5 за темою "Рідна України. Світ природи".
1. Виконайте контрольну роботу за посиланням, відповіді надійдуть мені автоматично.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdEe4m5-HIOqHg-hxupg0AWNZANzxpBTu0CZfPNfmQ1pZlNnw/viewform?usp=sf_link
Комментариев нет:
Отправить комментарий