Вельмишановні дев'ятикласники! Готуємося до ДПА з української мови: пишемо диктанти та виконуємо завдання до них. Роботу слід виконувати у зошиті з підготовки до іспиту. Успіхів!
Картка № 1
Колір слова
Колір слова
І. Запишіть текст, виправивши орфографічні та пунктуаційні помилки.
А небо чисте по/молодому усміхнене. Воно синіє так наче там висіяно море волошок і фіалок і півників і ще всячину квітів.
Мабуть тому я в/подобав дивитися на небо бо з/поміж усіх кол..орів най/ду..че люблю синій. Іноді все в ц..ому світі у/явл..яєтьс(ц)я мені синім тополі над дорогою вози запряженні дощі. Але чомусь не/можу уявити щоб молоко нашої корови Л(л)иски було син..є. І чомусь так само см..тана для мене біліє і сир і варен(нн)ики з сиром. Як/би стали іншими і не/їв би!
А якого кол..ору слова? Тихес..н..ко вимовляю слово з..лений постає переді/мною все зелене і я вже чомусь не/сумніваюся що й саме це слово зеленого кол..ору. Вимовляю слово мама й уявляєтьс(ц)я мені її добра усмішка каре іскристе мерехтіння в очах ласкаве звучанн(н)я голосу. Жод..н колір мабуть не/пов..язуєтьс(ц)я з її образом тільки здаєтьс(ц)я наче сяє чимось золотистим від очей вишневим од губ яблуками від рук. За цим щемко постає слово рідна яке здаєтьс(ц)я зовсім позбавлене кол..ору а тіл..ки дороге воно ні..не мов усі кол..ори уз..яті разом.
109 сл. За Є. Гуцалом
ІІ. Наголошуйте правильно: кІньми, кАре.
ІІІ. Виконайте тестові завдання до речень тексту.
1. Прислівником є слово
А по/ молодому
Б з/поміж
В в/подобав
Г у/являється
2. У третьому реченні підмет виражений
А іменником
2. У третьому реченні підмет виражений
А іменником
Б інфінітивом
В займенником
Г прикметником
3. Третє речення є
3. Третє речення є
А просте
Б спросте ускладнене
В складносурядне
Г складнопідрядне
4. Слово «мерехтіння» можна замінити синонімами, ОКРІМ
4. Слово «мерехтіння» можна замінити синонімами, ОКРІМ
А блиск
Б спалахування
В виблискування
Г сяяння
5. Орфографічну помилку допущено в слові
5. Орфографічну помилку допущено в слові
А запряженні
Б позбавлене
В висіяно
Г усміхнене
Картка № 2
Борщ
І. Запишіть текст, виправивши орфографічні та пунктуаційні помилки.
Борщ можна вв(в)ажати зразком і в..ршиною кулінарного мисте..тва У(у)країнців. Він символізує пишніст.. і рі..но/барвність У(у)країнс..кої природи. Цю універсал..ну У(у)країнс..ку страву за ситніст(тт)ю та колоритом не/порівняти з будь/якою іншою. Міркуйте самі м..ясо сало см..тана це білки й жири а капуста картопля буряк морква квасоля кріп часник і цибуля вугле/води мікро/елементи та вітаміни. Організм людини з най/біл..шою корист(тт)ю пере/травлює їжу до якої звик з дитин….ва яка ніби вв(в)ійшла в її генетичний код.
Наваристий м..ясний борщ навіть без другої страви ві..новлює сили зайнятої ва..кою фізичною працею людини. Ле..кий пісний борщик і наситить і не/завдасть шкоди хворому який дотримуєтьс(ц)я дієти.
В У(у)країні дуже пошир..ний борщ з квасолею яка раніше в меню селянина посідала ва..ливе місце. На/весні коли з..являєтьс(ц)я перша з..лень наші господині починають готувати з..лений борщ. М..ясні й пісні з..лені борщі за/звичай заправляют.. дрібно порізаним вар..ним яйцем.
Останн(н)ій штрих для господині засмажка яка вже остаточно робить страву борщем. Заправляют.. борщ по/різному але за/звичай використовуют.. сало часник і цибулю. Для затовч..ної засмажки сало дрібно ріжут.. з часником і цибулею чи розтирають у дерев..ян(нн)их посудинах сп..ціальними товкачиками.
173 сл. За В. Супруненком
ІІ. Наголошуйте правильно: піснИй, піснІ, варЕним, зАсмажка.
ІІІ. Виконайте тестові завдання до речень 4 абзацу.
1. У першому реченні виділені слова є
А граматичною основою
Б вставними словами
В однорідними членами
2. Друге речення є односкладним
2. Друге речення є односкладним
А називним
Б означено-особовим
В неозначено-особовим
Г безособовим
3. Дієприкметником є слово
А останній
3. Дієприкметником є слово
А останній
Б заправляють
В затовченої
Г дерев’яних
4. Слово «засмажка» можна замінити синонімами, ОКРІМ
4. Слово «засмажка» можна замінити синонімами, ОКРІМ
А запражка
Б пасеровка
В соте
Г підливка
5. Іменник вжито у знахідному відмінку
5. Іменник вжито у знахідному відмінку
А господині
Б сало
В цибулею
Г борщем
Картка № 3
Самобутній Бердичів
І. Запишіть текст, виправивши орфографічні та пунктуаційні помилки.
Про н..ого складали пісні й ане..доти його називали містом/монастирем
містом/фортецею та (В)волинс..ким Є(є)русалимом. Він на/в/дивовижу
своє/рідний до того ж має цікаву історію. Якщо ..пробувати порівн..яти
Б(б)ердичів з якимось іншим містом то хіба що з О(о)дес(сс)ою. Тут так само
на/мішано різного люду.
Ще 1801 року Б(б)ердичів було оголоше(нн)но одним з най/більших комерційних центрів Є(є)вропи. На той час не/було людини яка б не/чула про знаме(нн)ниті (Б)бердичівс..кі ярмарки. Вони відбувалися де/кіл..ка разів на рік і збирали в місті сотні ком..рсантів різних націонал..ностей.
З Б(б)ердичева ро..летілося по світах багато пр..дставників різних кул..тур. Місцева бруківка пам..ятає звуки кроків Ш(ш)олом А(а)лейхема й А(а)нтона Р(р)убінштейна В(в)асиля Г(г)россмана та В(в)олодимира Г(г)оровиця. Тут народились оп..рний співак профес(сс)ор Л(л)ьвівс..кої конс..рваторії О(о)стап Д(д)арчук У(у)країнський дитячий письменн(н)ик В(в)севолод Н(н)естайко та багато інших діячів.
Уже друге столітт(т)я місто особливо треп..тно ..берігає пам..ять про
історію коханн(н)я яка стала основою численн(н)их книжок і кіно/філ..мів.
Ідетьс(ц)я про Ф(ф)ранцу..ького письменн(н)ика О(о)норе де Б(б)альзака та
красуню поміщицю Е(е)веліну Г(г)анську. Саме в Б(б)ердичеві вони
одружилися в костелі С(с)вятої В(в)арвари.
Не/повторну атмосферу старого містечка відчуваєш.. і нині прогулюючись
вуз..кими вуличками.
172 сл. За З. Єгоровою
ІІ. Наголошуйте правильно: ярмаркИ, Шолом АлЕйхема, Володимира,
ГОровиця, ОнорЕ де БальзАка.
ІІІ. Виконайте тестові завдання до речень 2 абзацу.
1. Односкладним безособовим є речення
А перше
Б друге
В перше та друге
Г третє
2. У третьому реченні підмет виражений
2. У третьому реченні підмет виражений
А іменником
Б інфінітивом
В прикметником
Г займенником
3. Однорідними членами ускладнене речення
3. Однорідними членами ускладнене речення
А друге
Б третє
В перше і третє
Г друге і третє
4. У другому реченні слово «ярмарки» можна замінити синонімами, ОКРІМ
4. У другому реченні слово «ярмарки» можна замінити синонімами, ОКРІМ
А торг
Б шарварок
В казуси
Г метушня
5. Складним є речення
5. Складним є речення
А перше
Б третє
В друге
Г всі речення
Картка № 4
Село базарує
І. Запишіть текст, виправивши орфографічні та пунктуаційні помилки.
Міс..кий житель ніколи не/зрозуміє що таке базар для с..ла. Він не/лише так
би мовити модель економічних відносин місцевого ма..штабу а ще й засіб комунікації.
Базар буває різний. Наприклад коли раз/двічі на тижден.. на центральну
вулицю приї..дить декілька машин з рі..но/манітним крамом. Це для с..ла
справжня подія адже тут можна на/довго за/пастися тим чого не/має в сільс..ькій крамниці. За базаром р..вниво спостерігає Г(г)алюня продавчиня цієї ж крамниці. Вона чи не/єдина хто не/любит.. базар.. бо в її магазині ц..ого дня різко занижуєтьс(ц)я виторг. Однак не/за/баром і Г(г)алюня не/витримує й покинувши магазин на/при/зволяще швиден..ко біжит.. до машини з насінн(н)ям щоб купити огірки.
Для місцевих мешканців базар.. це ще й при/від зустрітися з одно/сельцями які також не/квапом сходятьс(ц)я до центру. Он тітка Марина при/міряє строкатий халат а її чоловік П(п)етро з діловим виглядом вибирає інструмент
на сусідній ятці.
А який він колоритний! Сало гумові чоботи коро..ки з рибою ро..сада
ящики з курчатами чого тут тіл..ки не/має!
157 сл. За Х. Майстренко
ІІ. Наголошуйте правильно: неквАпом,коробкИ, ящикИ.
ІІІ. Виконайте тестові завдання до речень тексту 2 абзацу.
1. Простим непоширеним є речення
А перш Б друге В третє Г сьоме
2. П’яте речення ускладнене
А вставними словами
Б звертаннями
В відокремленим означенням
Г відокремленою обставиною
3. Прислівником є слово
3. Прислівником є слово
А декілька
Б справжня
В тиждень
Г ревниво
4. У знахідному відмінку вжито слово
4. У знахідному відмінку вжито слово
А виторг
Б насінням
В огірки
Г крамниці
5. Підмет, який виражений сполученням слів, є в реченні
5. Підмет, який виражений сполученням слів, є в реченні
А першому
Б четвертому
В другому
Г третьому
Картка № 5
Мед
І. Запишіть текст, виправивши орфографічні та пунктуаційні помилки.
Усе що походить від бджіл корис..не для людини. Майже всі продукти бджільниц..ва з часів сивої давнини використовували з лікувальною метою.
Мед віск квітковий пилок прополіс маточне молочко бджолина отрута сприяють подовженн(н)ю житт(т)я людини. Засвоюва(нн)ність та енергетична цінн(н)ість меду не/мають собі рівних з/поміж інших продутів харчуванн(н)я.
Про лікувальні властивості меду згадуєтьс(ц)я в багат..ох старо/давніх лікарс..ких порадниках. Про н..ого написано в літо/писах билинах оповіданнях і піснях. Авіценна у своїй кни..ці Канон лікарської науки писав Якщо хочеш.. збере..ти молодіст.. обов..язково їж мед.
Мед це солодка в..язка рідина з пр..ємним запахом яку медонос..ні бджоли виробляют.. з н..ктару квіток і паді. Збираючи н..ктар бджола ..багачує його ферментами що виробляютьс(ц)я глотковою залозою. Пр..летівши з н..ктаром у вулик вона пер..дає його іншим молодим не/л..отним бджолам які багато/разово пер..ганяють н..ктар з хоботка в зобик і назад. Доз..рілий мед бджоли запечатуют.. у комірки стіл..ників восковими кришечками. Він абсолютно стерильний і до того ж не/втрачає своїх властивостей тривалий час. Сорт меду визначают.. за назвою медо/носа гр..чаний, липовий, акацієвий,
а також за місцем його збиранн(н)я лісовий пол..овий чи гірс..кий.
170 сл. За Ю. Куровським
ІІ. Наголошуйте правильно: лІкарських, лІкарської, квІток, пАді, глОтковою,
зАлозою.
ІІІ. Виконайте тестові завдання до речень тексту.
1. Літеру «т» треба писати в слові
А корис..не
Б бджільниц..ва
В медонос..ні
Г доз..рілий
2. У першому реченні підмет виражений
2. У першому реченні підмет виражений
А числівником
Б іменником
В прикметником
Г займенником
3. Третє речення ускладнене
3. Третє речення ускладнене
А вставни словом
Б однорідними членами
В звертанням
4. Речення : «Про нього написано в літописах, билинах, оповіданнях і
піснях» є односкладне
4. Речення : «Про нього написано в літописах, билинах, оповіданнях і
піснях» є односкладне
А безособове
Б називне
В означено-особове
Г неозначено-особове
5. Сужбовою частиною мови є слово
5. Сужбовою частиною мови є слово
А собі
Б нього
В також
Г його
16.03.2020
1. Опрацюйте §21, стор. 131-136.
2. Виконайте завдання за посиланням https://learningapps.org/watch?v=p6p6zd2kt16
19.03.2020
Тема уроку "Розділові знаки між частинами безсполучникового складного речення".
1. Повторити опорні конспекти (правила в зошиті).
2. Перегляньте відеоурок.
02.04.2020
1. Перегляньте відеопрезентацію.
2. Виконайте тестові завдання за посиланням. Результати надішліть на пошту savcukkgalina@gmail.com або на Viber +30989493980.
http://interactive.ranok.com.ua/theme/contentview/pdrychniki/ykranska-mova-9-klas-pdrychnik-s-o-karaman-o-m-goroshkna-o-v-karaman-l-o-popovapoglibleniyi-rven/tema-4-bezspolychnikove-skladne-rechennya/13885-test
06.04.2020
1. Виконайте контрольну роботу за темою "Безсполучникове складне речення" за посиланням
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScWG-rpm3PHC76H03_zeoNJcHCQ5Xx8xASUdvCKOgh4MmCTZQ/viewform?usp=sf_link
09.04.2020
Тема уроку "Навчальне читання мовчки тексту художнього стилю. Визначення основних проблем, що розглядаються в тексті".
1. Опрацювати текст "Підприємці-патріоти", стор. 212-213. Зафіксувати час, що пішов на читання мовчки (наприклад, 6 хв. 50 сек.)
2. Дати відповіді на тестові завдання для оцінювання читацьких умінь та навичок (стор. 213-215). Відповіді та результати фіксації часу надіслати на пошту savcukkgalina@gmail.com.
13.04.2020
Урок мовленнєвого розвитку.
1. Опрацюйте тему №8 Тези статті. Висловлення за тезами (стор. 219-221).
2. Складіть і запишіть тези до тексти "Приписи етикету" (вправа №509), надішліть на пошту savcukkgalina@gmail.com.
16.04.2020
Тема уроку "Складне речення з сурядним і підрядним зв'язком".
1. Опрацювати § 22 (стор. 140-144) та § . 23 (стор. 144-148)
23.04.2020
Тема уроку "Складне речення зі сполучниковим і безсполучниковим зв'язком".
1. Опрацювати § 24 (стор. 148-152).
2. Перегляньте відеоурок.
3. Зробіть синтаксичний розбір речення (члени речення, частини мови, схема, характеристика) із вправи №337 (1 або 3). Записати у зошит (дотримуючись каліграфії) та надіслати на пошту savcukkgalina@gmail.com
27.04.2020
Тема уроку мовленнєвого розвитку "Переклад з російської мови різних за стилем і жанром уривків"
1. Перекласти два абзаци на вибір із вправи №520 (стор. 232-233). Записати у зошит (дотримуючись каліграфії) та надіслати на пошту savcukkgalina@gmail.com.
30.04.2020
Виконати контрольну роботу за посиланням. Відповіді надійдуть мені автоматично.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSek02DOjXsmNkBrx3dcjAC2eVX6aoLB2KmvJUOeH2fYR2q4yg/viewform?usp=sf_link
04.05.2020
Контрольний письмовий переказ тексту "Роман "Чорна рада" та його автор"1. Прослухайте аудіозапис тексту.
2. Напишіть переказ тексту. Якщо ви сподіваєтеся на високий бал, до тексту слід додати 5 складних речень з інформацією та свої висловленим ставленням про одного з персонажів твору. Для середнього та достатнього рівнів досить буде переказати текст.
3. Словникова робота.
А) Складні для написання слова, пов'язані з назвою тексту, персонажами, історичною подією ви знайдете в романі "Чорна рада" та підручнику О. Авраменка (наприклад, "Хроніка 1663 р.")
Б) Слово "громадянин" у цьому тексті слід писати з великої літери.
В) Слово "священник" за новим правописом пишеться з двома "н"
4. Виконане відправте на пошту savcukkgalina@gmail.com
5. Робота повинна бути виконана до 11 години 18 травня 2020 р.
18.05.2020
Контрольний диктант.В умовах карантину пропоную написати диктант, скориставшись текстом з орфографічними та пунктуаційними "прогалинами".
1. Записати диктант на подвійному аркуші, каліграфічним почерком, відправити чітке фото на пошту savcukkgalina@gmail.com, аркуш зберігати (як і решту письмових робіт: переказ, контрольний твір тощо) до моменту передачі учителю.
25.05.2020
Написати контрольний твір-роздум на тему "Як змінився світ і я внаслідок пандемії коронавірусу?"
1. Написати роботу (обсяг - 1,5-2 сторінки) на окремих аркушах, надіслати чіткі фото на пошту savcukkgalina@gmail.com до 12 години 26.05.2020 р.
2. У творі слід відобразити зміни, процеси, що відбулися у світі, в Україні, у Краматорську, моїй сім'ї, моїй школі, із моїми друзями, зі мною, вплинули на них; що я особисто зрозумів, які висновки зробив.
16.03.2020
1. Опрацюйте §21, стор. 131-136.
2. Виконайте завдання за посиланням https://learningapps.org/watch?v=p6p6zd2kt16
19.03.2020
Тема уроку "Розділові знаки між частинами безсполучникового складного речення".
1. Повторити опорні конспекти (правила в зошиті).
2. Перегляньте відеоурок.
3. Пройти для самоперевірки тест за посиланням
4. Перевір свій результат за флеш-картою (за попереднім посиланням)02.04.2020
1. Перегляньте відеопрезентацію.
2. Виконайте тестові завдання за посиланням. Результати надішліть на пошту savcukkgalina@gmail.com або на Viber +30989493980.
http://interactive.ranok.com.ua/theme/contentview/pdrychniki/ykranska-mova-9-klas-pdrychnik-s-o-karaman-o-m-goroshkna-o-v-karaman-l-o-popovapoglibleniyi-rven/tema-4-bezspolychnikove-skladne-rechennya/13885-test
06.04.2020
1. Виконайте контрольну роботу за темою "Безсполучникове складне речення" за посиланням
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScWG-rpm3PHC76H03_zeoNJcHCQ5Xx8xASUdvCKOgh4MmCTZQ/viewform?usp=sf_link
09.04.2020
Тема уроку "Навчальне читання мовчки тексту художнього стилю. Визначення основних проблем, що розглядаються в тексті".
1. Опрацювати текст "Підприємці-патріоти", стор. 212-213. Зафіксувати час, що пішов на читання мовчки (наприклад, 6 хв. 50 сек.)
2. Дати відповіді на тестові завдання для оцінювання читацьких умінь та навичок (стор. 213-215). Відповіді та результати фіксації часу надіслати на пошту savcukkgalina@gmail.com.
13.04.2020
Урок мовленнєвого розвитку.
1. Опрацюйте тему №8 Тези статті. Висловлення за тезами (стор. 219-221).
2. Складіть і запишіть тези до тексти "Приписи етикету" (вправа №509), надішліть на пошту savcukkgalina@gmail.com.
СКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ З РІЗНИМИ ВИДАМИ СПОЛУЧНИКОВОГО Й БЕЗСПОЛУЧНИКОВОГО ЗВ'ЯЗКУ
16.04.2020
Тема уроку "Складне речення з сурядним і підрядним зв'язком".
1. Опрацювати § 22 (стор. 140-144) та § . 23 (стор. 144-148)
2. Переглянути відеоурок на цю тему.
3. Виконати вправу №315 (1 та 2), записати у зошит (дотримуючись каліграфії) та надіслати на пошту savcukkgalina@gmail.com
23.04.2020
Тема уроку "Складне речення зі сполучниковим і безсполучниковим зв'язком".
1. Опрацювати § 24 (стор. 148-152).
2. Перегляньте відеоурок.
3. Зробіть синтаксичний розбір речення (члени речення, частини мови, схема, характеристика) із вправи №337 (1 або 3). Записати у зошит (дотримуючись каліграфії) та надіслати на пошту savcukkgalina@gmail.com
27.04.2020
Тема уроку мовленнєвого розвитку "Переклад з російської мови різних за стилем і жанром уривків"
1. Перекласти два абзаци на вибір із вправи №520 (стор. 232-233). Записати у зошит (дотримуючись каліграфії) та надіслати на пошту savcukkgalina@gmail.com.
30.04.2020
Виконати контрольну роботу за посиланням. Відповіді надійдуть мені автоматично.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSek02DOjXsmNkBrx3dcjAC2eVX6aoLB2KmvJUOeH2fYR2q4yg/viewform?usp=sf_link
04.05.2020
Контрольний письмовий переказ тексту "Роман "Чорна рада" та його автор"1. Прослухайте аудіозапис тексту.
2. Напишіть переказ тексту. Якщо ви сподіваєтеся на високий бал, до тексту слід додати 5 складних речень з інформацією та свої висловленим ставленням про одного з персонажів твору. Для середнього та достатнього рівнів досить буде переказати текст.
3. Словникова робота.
А) Складні для написання слова, пов'язані з назвою тексту, персонажами, історичною подією ви знайдете в романі "Чорна рада" та підручнику О. Авраменка (наприклад, "Хроніка 1663 р.")
Б) Слово "громадянин" у цьому тексті слід писати з великої літери.
В) Слово "священник" за новим правописом пишеться з двома "н"
4. Виконане відправте на пошту savcukkgalina@gmail.com
5. Робота повинна бути виконана до 11 години 18 травня 2020 р.
18.05.2020
Контрольний диктант.В умовах карантину пропоную написати диктант, скориставшись текстом з орфографічними та пунктуаційними "прогалинами".
1. Записати диктант на подвійному аркуші, каліграфічним почерком, відправити чітке фото на пошту savcukkgalina@gmail.com, аркуш зберігати (як і решту письмових робіт: переказ, контрольний твір тощо) до моменту передачі учителю.
Соляні печери Соледара
І. Запишіть текст, виправивши
орфографічні та пунктуаційні помилки.
Соледар
місто соляного промислу здавна славитьс(ц)я шахтами. Колись тут добували сіль.
Тепер це місце стало надбанн(н)ям туристів.
(1)Протяжність
солян..их печер вражає. (2)Уявіть у грудні 2003 року в одній з печер була
запущен..а повітряна куля. (3)Ця подія ввійшла до К(к)ниги Р(р)екордів
Г(г)іннесс(с)а. (4)Величина цієї грандіозної зали пр..голомшує її висота
близ..ко тридцяти а довжина кілька/сот метрів. (5)Не/дивно що тут чудова
акустика. (6)У жовтні 2004 року в цій залі відбувся концерт Д(д)онбаського
симфонічного оркестру під керівництвом А(а)встрійського диригента К(к)урта
Ш(ш)мідта. (7)Музикант вражен..ий акустикою розповідав Ноти ..літали до стелі
печери а потім ніби хмари пускалися вниз.
Печери багаті
на різні дива створені із солі скульптури футбольне поле та навіть церква.
Повітря
насичен..е мікро/частинками солі має цілющий вплив на організм. Не/дарма
де/далі більшої популярності набуває спелео/терапія лікуванн(н)я щляхом
тривалого пер..буванн(н)я в умовах мікро/клімату соляної печери. Це справжній
пор..ятунок для тих хто має проблеми з органами диханн(н)я. Без жодних медикаментів
можна отримати позитивний результат. Природні дива ось най/кращий лікар!
Нормативи
оцінювання диктанту
Під час
написання диктанту учням не дозволяється використовувати допоміжні джерела і
довідники, словники й іншу літературу та інші технічні засоби.
Бали Кількість помилок
1 15-16
і більше
2 13-14
3 11-12
4 9-10
5 7-8
6 5-6
7 4
8 3
9 1+1 (негруба) -2
10 1
11 1 (негруба)
12 -
25.05.2020
Написати контрольний твір-роздум на тему "Як змінився світ і я внаслідок пандемії коронавірусу?"
1. Написати роботу (обсяг - 1,5-2 сторінки) на окремих аркушах, надіслати чіткі фото на пошту savcukkgalina@gmail.com до 12 години 26.05.2020 р.
2. У творі слід відобразити зміни, процеси, що відбулися у світі, в Україні, у Краматорську, моїй сім'ї, моїй школі, із моїми друзями, зі мною, вплинули на них; що я особисто зрозумів, які висновки зробив.
Комментариев нет:
Отправить комментарий