Шановні дев'ятикласники! Відновіть у пам'яті зміст поеми "Сон" Т. Шевченка. Дайте відповіді на тестові запитання.
Аудіокнига "Сон" Т. Шевченка
Т. Г.
Шевченко
Творчість
періоду «трьох
літ». Поема «Сон»
1. Яка подія відбулась у житті Тараса Григоровича у період «трьох літ»?
А Кос-Аральська
експедиція;
Б поїздки в Україну;
В перше видання
«Кобзаря»;
Г заслання.
2. Скільки книг «Живописної України» мав видати Т. Г. Шевченко?
А 1
Б 2
В 3
Г 4
3. До якого року рукописна збірка «Три літа» зберігалася в жандармських
архівах?
А 1859
Б 1860
В 1905
Г 1907
4. Коли і де була написана поема «Сон» («У всякого своя доля»)?
А липень 1844, Київ
Б січень1844,
Кирилівка
В липень 1844,
Петербург
Г січень 1845, Москва
5. Як Т. Г. Шевченко визначив свій твір?
А Комедія;
Б трагедія;
В сатира;
Г трагікомедія.
6. З ким мандрує ліричний герой?
А З орлом;
Б з сичем;
В з совою;
Г з ластівкою.
7. Образ царя волі з’являється у:
А пролозі;
Б описах України;
В картинах Сибіру;
Г розповідях про
Петербург.
8. Рожеві квіти у поемі – це
А подарунок Миколи I
дружині;
Б українські садки;
В спогади ліричного
героя;
Г думки царя волі.
9. Про якого українського гетьмана розповідається у творі?
А Б. Хмельницький
Б П. Полуботок;
В І. Сірко;
Г І. Мазепа
10. Хто зображений на ілюстрації?
А Микола I
і його дружина;
Б Петро I і Катерина II;
В Микола I і Катерина II;
Г Петро I і його дружина
11. Кого описано у рядках: «А на коні сидить охляп, У свиті - не свиті, І без шапки. Якимсь листом Голова повита»?
А Микола I;
Б Петро I;
В ліричний герой;
Г П. Полуботок.
12. З якою твариною порівнюється Микола I?
А Ведмідь;
Б вовк;
В осел;
Г лис.
_____________________________________________________________________
Готуємося до наступного уроку Т. Шевченко "Кавказ" - пристрастний відгук на тогочасну загарбницьку імперську політку. Продовження теми національно-визвольної боротьби. Узагальнена ідея поеми - неприйняття насильства, поневолення людей, осуд загарбницьких воєн.
_____________________________________________________________________
Готуємося до наступного уроку Т. Шевченко "Кавказ" - пристрастний відгук на тогочасну загарбницьку імперську політку. Продовження теми національно-визвольної боротьби. Узагальнена ідея поеми - неприйняття насильства, поневолення людей, осуд загарбницьких воєн.
1. Прослухайте аудіокнигу.
2. Ознайомтеся з аналізом поезії.
4. Виконайте тестові завдання (в робочих зошитах).
2. Ознайомтеся з аналізом поезії.
3. Опрацюйте презентацію. Спробуйте створити свою (більш лаконічну) та надішліть на пошту savcukkgalina@gmail.com
Т. Шевченко «Кавказ»
1.
У якому році була створена поема «Кавказ»?
А 1844;
Б 1845;
В 1846;
Г 1847.
2. Яка подія підштовхнула поета
до написання твору?
А Знайомство з Яковом де Бальменом;
Б приїзд Якова де Бальмена в Україну;
В публікація альбома
Якова де Бальмена;
Г загибель Якова де Бальмена.
3. Яка тема не розкривається у
поемі?
А загарбницька політика царату;
Б гайдамацькі повстання;
В тогочасна церква;
Г тогочасне дворянство.
4. Яку роль Яків де Бальмен
відіграв у творчому шляху Т. Г. Шевченка?
А видав «Кобзар»;
Б опублікував збірку «Три літа»;
В ілюстрував перше видання «Кобзаря»;
Г ілюстрував друге видання «Кобзаря».
5. Яка історична основа поеми
«Кавказ»?
А завоювання Росією земель горців;
Б повстання на Кавказі;
В кріпосний лад;
Г усі варіанти правильні.
6. Виберіть правильне
твердження:
А Форма поеми – діалог з народами Кавказу;
Б Ліричний герой звертається до одного адресата;
В Ліричний герой звертається до різних адресатів;
Г Правильними є варіанти А і Б.
7. Укажіть правильну послідовність розгортання сюжету:
А зображення Кавказьких гір і міф про
Прометея – роздуми
автора над приниженням народу і його пасивністю – звернення ліричного героя до народів Кавказу –
реквієм Якову де Бальмену;
Б
реквієм Якову де Бальмену – зображення
Кавказьких гір і міф про Прометея –
роздуми
автора над приниженням народу і його пасивністю – звернення ліричного героя до народів Кавказу;
В реквієм Якову де Бальмену – зображення
Кавказьких гір і міф про Прометея–
звернення ліричного героя до народів Кавказу– роздуми автора
над приниженням народу і його пасивністю;
Г роздуми
автора над приниженням народу і його пасивністю – звернення ліричного героя до народів Кавказу –
реквієм Якову де Бальмену
– зображення Кавказьких гір і міф про
Прометея.
8.
Яке слово пропущене у рядках: «Коли одпочити Ляжеш, … , утомлений? І нам даси
жити!»?
А Царю;
Б Боже;
В пане;
Г жодного слова не пропущено.
9.
З якої чаші Якову де Бальмену довелося випити отруту?
А з московської;
Б з кавказької;
В з молдовської;
Г з української.
10.
Орел у творі символізує:
А волю;
Б силу;
В нескореність;
Г самодержавство.
11.
Який художній засіб використано у рядках: «…хочем Других просвітити, Сонце
правди показати Сліпим, бачиш, дітям!»?
А метафора;
Б епітет;
В порівняння;
Г гіпербола.
12.
Який художній засіб використано у рядках: «Од молдованина до фіна На всіх
язиках все мовчить»?
А метафора;
Б епітет;
В порівняння;
Г гіпербола.
24.03.2020
Шановні дев'ятикласники! За цим посиланням вам відкриється доступ до робочого зошита за творчістю Тараса Шевченка. Матеріал підібраний так, що опрацювання його сприятиме кращому засвоєнню інформації.
Посилання
31.03.2020-03.04.2020
Тема уроку "І мертвим, і живим, і ненародженим..." Продовження теми "землячків" у посланні. Викриття конформізму значної частини Української еліти. Засудження комплексу меншовартості, національного безпам'ятства та байдужості до рідної мови".
"Критичний перегляд національної історії задля перспективи її кращого майбутнього. Настроєві інтонації твору (суперечка, пересторога, погроза, заклик) Проблематика твору"
1. Прослухайте аудіозапис твору
2. Опрацюйте підручник (стор. 218-228).
3. Прослухайте відеоурок від PROMETHEUS
4. Можете скористатися відеоуроком від EdEra (про "І мертвим, і живим, і ненародженим..." з 10.45 хвилини)
5. Виконайте тестові завдання (самоперевірка)
https://naurok.com.ua/test/t-g-shevchenko-i-mertvim-i-zhivim-i-nenarodzhenim-38929.html
Відповіді на флешкарті
6. Вивчіть напам'ять уривок із поеми від початку до слів "Ох, якби те сталось, щоб ви не вертались..." (завдання №5, стор. 228). Відео з вивченим уривком надіслати на Viber за телефоном +380989493980.
07.04.2020
Тема уроку "Вічна тема матері й сина. Романтичний тип утілення теми жіночої долі ("Катерина")
1. Опрацювати стор. 228 - 235).
2. Прочитати поему "Катерина" за Інтернет-джерелами або прослухайте аудіокнигу (А), або прослухайте коментоване читання (Б)
Б.
3. Обов'язково прослухайте аналіз твору з платформи Prometheus.
4. Пройдіть тестування за посиланням (результати у вигляді скріншоту екрану (має бути видно результат, дата та час проходження) надсилайте на пошту savcukkgalina@gmail.com).
10.04.2020
Тема уроку "Еволюція жіночого образу. Реалістично-побутовий тип утілення теми жіночої долі ("Наймичка"). Усний твір-характеристика персонажа поем "Катерина" і "Наймичка"
1. Прочитати поему "Наймичка" (за "Кобзарем" або Інтернет-джерелами).
2. Опрацювати статтю підручника (стор. 235-238).
14.04.2020
Тема уроку "Лірика Тараса Шевченка періоду арешту й заслання і після повернення з нього. Риси автобіографізму в образі ліричного героя ("Доля")
Ностальгія за ідилією родинного життя, висока філософія життя людини на землі ("Росли укупочці, зросли...")
1. Прочитати стор. 239-242.
2. Вивчити напам'ять вірш "Доля" (стор. 239). Надіслати ваше відео на Viber за телефоном +380989493980.
17.04.2020
Тема уроку "Біблія в житті Тараса Шевченка. Світле пророцтво поета ("Ісаїя. Глава 35"). Художня інтерпретація творів із Книги Псалмів, риси її національної своєрідності у Т. Шевченка. Біблійні реалії в текстах творів
1. Прочитати стор. 243-248.
21.04.20
Тема уроку "Світова велич українського поета. Визначні діячі світової культури про Шевченка. Його вплив на літератури інших народів. Шевченко та історико-культурний поступ України. Ушанування пам'яті поета в Україні й за кордоном"
1. Прочитати стор. 249.
2. Виписати в зошити значення творчості Кобзаря.
24.04.2020
Контрольна робота за темою "Творчість Тараса Шевченка"
1. Виконати тестові завдання за посиланням
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfyj_FnHwhv7vmgH1VgOzVxZwSXb3VS7rBUCIoXXYb-8XqNpw/viewform?usp=sf_link
28.04.20 - 05.05.20
Тема уроку "Пантелеймон Куліш - відомий письменник, перший український професійний літературний критик, перекладач, автор підручників для школи, українського правопису. "Чорна рада" - перший україномовний роман-хроніка. Походження його назви. Історична основа й авторська уява, романтичність стилю. Динамічний інтригуючий сюжет"
1. Перегляньте відеопрезентації.
2. Опрацюйте статтю підручника (стор. 250-254).
3. Прочитай роман "Чорна рада" (стор. 254-288) або повний текст за Інтернет-джерелами
08.05.2020
Тема уроку "Непросте життя та романтичні пригоди головних героїв. Загальнолюдські риси ініціативності, працьовитості, лицарства, благородства, вірності почуттю та обов'язку. Символи роману. Порівняльна характеристика образів Якима Сомка та Іванця Брюховецькового. Оцінка роману Тарасом Шевченком".1. Ознайомтеся із конспектом уроку, розміщеним за посиланням
https://drive.google.com/file/d/1UYnarm8ZOWl-ZMDNztuBl9ZidUXJy2tw/view?usp=sharing
Він допоможе розібратися з питаннями, заявленими в темі.
2. Прочитайте зразки учнівських творів, що допоможуть вам і самим написати контрольний твір. Зразки творі ви знайдете за посиланнями.
https://www.ukrlib.com.ua/tvory/printit.php?tid=7968
https://www.ukrlib.com.ua/tvory/printit.php?tid=7969
3. Напишіть на окремих подвійних аркушах контрольний твір на тему "Роман Пантелеймона Куліша "Чорна рада" - перлина історичної літератури". Обсяг твору 3 сторінки.
Поставтеся до цього завдання серйозно і виконайте його своєчасно, роботу надішліть на пошту savcukkgalina@gmail.com
12.05.2020
Тема уроку "Марко Вовчок. Життя і творча діяльність. Марко Вовчок як перекладач (Ж. Верн, Г.К. Андерсен, А. Е. Брем).
"Народні оповідання"; продовження теми народного життя в повісті "Інститутка"1. Прослухайте аудіокнигу "Інститутка" або прочитайте за підручником (стор. 293-314).
2. Перегляньте відеопрезентації, які допоможуть вам зорієнтуватися в композиції, мові твору, сюжеті та характеристиці персонажів.
3. Зверніть увагу на характеристику головних героїнь повісті на стор. 309-310 підручника.
Домашнє завдання: підготуватися до тестової контрольної роботи, а також вивчити напам'ять уривок із "Чорної ради" або з "Інститутки", відео прислати на Viber за телефоном +380989493980.
19.05.2020
Тема уроку: Контрольна робота за творчістю П. Куліша та Марка Вовчка.
1. Слід виконати завдання за обома посиланнями, розміщеними нижче
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScG47ilk3oFHpGRj7DKc1b3W9kjIUvyn0MXmZCN7z2i2bmFfg/viewform?usp=sf_link
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScE4p2T-6eb7YFh3G1rSg3efP9W9oU35nZ1Vh5EWbIDoJaT2g/viewform?usp=sf_link
24.03.2020
Шановні дев'ятикласники! За цим посиланням вам відкриється доступ до робочого зошита за творчістю Тараса Шевченка. Матеріал підібраний так, що опрацювання його сприятиме кращому засвоєнню інформації.
Посилання
31.03.2020-03.04.2020
Тема уроку "І мертвим, і живим, і ненародженим..." Продовження теми "землячків" у посланні. Викриття конформізму значної частини Української еліти. Засудження комплексу меншовартості, національного безпам'ятства та байдужості до рідної мови".
"Критичний перегляд національної історії задля перспективи її кращого майбутнього. Настроєві інтонації твору (суперечка, пересторога, погроза, заклик) Проблематика твору"
1. Прослухайте аудіозапис твору
2. Опрацюйте підручник (стор. 218-228).
3. Прослухайте відеоурок від PROMETHEUS
4. Можете скористатися відеоуроком від EdEra (про "І мертвим, і живим, і ненародженим..." з 10.45 хвилини)
5. Виконайте тестові завдання (самоперевірка)
https://naurok.com.ua/test/t-g-shevchenko-i-mertvim-i-zhivim-i-nenarodzhenim-38929.html
Відповіді на флешкарті
6. Вивчіть напам'ять уривок із поеми від початку до слів "Ох, якби те сталось, щоб ви не вертались..." (завдання №5, стор. 228). Відео з вивченим уривком надіслати на Viber за телефоном +380989493980.
07.04.2020
Тема уроку "Вічна тема матері й сина. Романтичний тип утілення теми жіночої долі ("Катерина")
1. Опрацювати стор. 228 - 235).
2. Прочитати поему "Катерина" за Інтернет-джерелами або прослухайте аудіокнигу (А), або прослухайте коментоване читання (Б)
А.
3. Обов'язково прослухайте аналіз твору з платформи Prometheus.
4. Пройдіть тестування за посиланням (результати у вигляді скріншоту екрану (має бути видно результат, дата та час проходження) надсилайте на пошту savcukkgalina@gmail.com).
10.04.2020
Тема уроку "Еволюція жіночого образу. Реалістично-побутовий тип утілення теми жіночої долі ("Наймичка"). Усний твір-характеристика персонажа поем "Катерина" і "Наймичка"
1. Прочитати поему "Наймичка" (за "Кобзарем" або Інтернет-джерелами).
2. Опрацювати статтю підручника (стор. 235-238).
14.04.2020
Тема уроку "Лірика Тараса Шевченка періоду арешту й заслання і після повернення з нього. Риси автобіографізму в образі ліричного героя ("Доля")
Ностальгія за ідилією родинного життя, висока філософія життя людини на землі ("Росли укупочці, зросли...")
1. Прочитати стор. 239-242.
2. Вивчити напам'ять вірш "Доля" (стор. 239). Надіслати ваше відео на Viber за телефоном +380989493980.
17.04.2020
Тема уроку "Біблія в житті Тараса Шевченка. Світле пророцтво поета ("Ісаїя. Глава 35"). Художня інтерпретація творів із Книги Псалмів, риси її національної своєрідності у Т. Шевченка. Біблійні реалії в текстах творів
1. Прочитати стор. 243-248.
21.04.20
Тема уроку "Світова велич українського поета. Визначні діячі світової культури про Шевченка. Його вплив на літератури інших народів. Шевченко та історико-культурний поступ України. Ушанування пам'яті поета в Україні й за кордоном"
1. Прочитати стор. 249.
2. Виписати в зошити значення творчості Кобзаря.
24.04.2020
Контрольна робота за темою "Творчість Тараса Шевченка"
1. Виконати тестові завдання за посиланням
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfyj_FnHwhv7vmgH1VgOzVxZwSXb3VS7rBUCIoXXYb-8XqNpw/viewform?usp=sf_link
28.04.20 - 05.05.20
Тема уроку "Пантелеймон Куліш - відомий письменник, перший український професійний літературний критик, перекладач, автор підручників для школи, українського правопису. "Чорна рада" - перший україномовний роман-хроніка. Походження його назви. Історична основа й авторська уява, романтичність стилю. Динамічний інтригуючий сюжет"
1. Перегляньте відеопрезентації.
А.
Б.
2. Опрацюйте статтю підручника (стор. 250-254).
3. Прочитай роман "Чорна рада" (стор. 254-288) або повний текст за Інтернет-джерелами
08.05.2020
Тема уроку "Непросте життя та романтичні пригоди головних героїв. Загальнолюдські риси ініціативності, працьовитості, лицарства, благородства, вірності почуттю та обов'язку. Символи роману. Порівняльна характеристика образів Якима Сомка та Іванця Брюховецькового. Оцінка роману Тарасом Шевченком".1. Ознайомтеся із конспектом уроку, розміщеним за посиланням
https://drive.google.com/file/d/1UYnarm8ZOWl-ZMDNztuBl9ZidUXJy2tw/view?usp=sharing
Він допоможе розібратися з питаннями, заявленими в темі.
2. Прочитайте зразки учнівських творів, що допоможуть вам і самим написати контрольний твір. Зразки творі ви знайдете за посиланнями.
https://www.ukrlib.com.ua/tvory/printit.php?tid=7968
https://www.ukrlib.com.ua/tvory/printit.php?tid=7969
3. Напишіть на окремих подвійних аркушах контрольний твір на тему "Роман Пантелеймона Куліша "Чорна рада" - перлина історичної літератури". Обсяг твору 3 сторінки.
Поставтеся до цього завдання серйозно і виконайте його своєчасно, роботу надішліть на пошту savcukkgalina@gmail.com
12.05.2020
Тема уроку "Марко Вовчок. Життя і творча діяльність. Марко Вовчок як перекладач (Ж. Верн, Г.К. Андерсен, А. Е. Брем).
"Народні оповідання"; продовження теми народного життя в повісті "Інститутка"1. Прослухайте аудіокнигу "Інститутка" або прочитайте за підручником (стор. 293-314).
2. Перегляньте відеопрезентації, які допоможуть вам зорієнтуватися в композиції, мові твору, сюжеті та характеристиці персонажів.
А)
Б)
3. Зверніть увагу на характеристику головних героїнь повісті на стор. 309-310 підручника.
Домашнє завдання: підготуватися до тестової контрольної роботи, а також вивчити напам'ять уривок із "Чорної ради" або з "Інститутки", відео прислати на Viber за телефоном +380989493980.
А) уривок з "Чорної ради" від слів "По весні 1663 року..." до слів "...що їдуть не зблизька" (стор. 254).
АБО
Б) уривок з "Інститутки" від слів "У старої пані не було роду..." до слів "...цікавим оком спозирає..." (стор. 296).
19.05.2020
Тема уроку: Контрольна робота за творчістю П. Куліша та Марка Вовчка.
1. Слід виконати завдання за обома посиланнями, розміщеними нижче
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScG47ilk3oFHpGRj7DKc1b3W9kjIUvyn0MXmZCN7z2i2bmFfg/viewform?usp=sf_link
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScE4p2T-6eb7YFh3G1rSg3efP9W9oU35nZ1Vh5EWbIDoJaT2g/viewform?usp=sf_link
Комментариев нет:
Отправить комментарий