5-Б КЛАС (українська мова)

16.03.2020
1. Повторити за підручником (стор. 32 - 49)
2. Виконати контрольну роботу за посиланням https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfl0OMYDESWOhKu1gh9f9_k8lySUy6LQ_l_XiK_DdXxjsVEKQ/viewform?usp=sf_link. Відповіді прийдуть мені автоматично.

БУДОВА СЛОВА. СЛОВОТВІР. ОРФОГРАФІЯ. ЕЛЕМЕНТИ СТИЛІСТИКИ

17.03.2020-19.03.2020
Тема уроку "Спільнокореневі слова і форми слова. Основа слова і закінчення змінних слів. Використання спільнокореневих слів як засобу зв'язку речень у тексті"
1. Опрацювати §17 (стор. 56-58); особливу увагу звернути на розрізнення незмінних слів і нульового закінчення у словах (стор. 57).
2. Виконати вправу №126, фото роботи надіслати на електронну пошту savcukkgalina@gmail.com.

02.04.2020
Тема уроку "Усний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму"
1. Опрацювати вправу №448 (стор. 165-166).
2. Усно переказати текст (оточуючим чи самоперевірка).
3. Скласти план тексту, надіслати на електронну пошту savcukkgalina@gmail.com.

06.04.2020
Тема уроку "Навчальне аудіювання"
1. Прослухайте текст (якщо є можливість з уст рідних) чи прочитайте текст 1 раз.
2. Дайте відповіді на запитання (уже не користуючись текстом). Правильною є лише одна відповідь. Самоперевірка.

Прометей
За давніх-давніх часів, коли над усім світом панував іще не Зевс, а його батько Кронос, люди, що тільки-но розселилися по землі, були кволі, безсилі, лякливі. Вони не вміли ні думати, ні розуміти того, що бачили довкола. Зі страхом дивилися вони на грозові хмари й на пекуче сонце, на безкрає море й на височенні гори. І здавалося людям, що то могутні божественні істоти.
Від усього, що їх лякало, люди мерщій ховалися в свої глибокі підземні нори, наче кроти. Не було тоді в людей ані світлих жител, ані вогнищ родинних, їли вони тільки траву та сире коріння, а м’яса й не куштували, бо не знали мисливства.
Згодом владу над усім світом здобув Зевс, що скинув батька в Тартар — у найглибше дно землі й моря, що лежить далеко внизу під царством мертвих, похмурим Аїдом. Із своєї небесної осяйної височини Зевс і не дивився на нужденних людей, а ті ледь животіли серед незбагненної, ворожої природи. Скільки їх гинуло від хвороб та з голоду,  в боротьбі із  жорстокою стихією!  Так би зачах і загинув назавжди рід смертних людей, якби не став їм на захист і допомогу найблагородніший серед безсмертних — титан Прометей.
Матір’ю його була велика Феміда, богиня справедливості й правосуддя. А батько — Іапет — належав до роду могутніх титанів, що їх здолав Зевс і скинув навіки у Тартар. Такої долі зазнав і Іапет, але зосталися його сини Атлант, Менетій, Прометей та Епіметей. Двох перших Зевс теж покарав за сміливу спробу змагатися з ним: в Менетія поцілив вогненною блискавкою, і той упав просто в Тартар, а величезному Атлантові надумав іншу кару — тримати на собі все небесне склепіння.
Відтоді стоїть Атлант, величезний, наче гора, і, наче гора, непорушний. Усе дуже, м’язисте тіло його напружилося і скам’яніло, він зігнувся під страшним тягарем, та мусить так вічно стояти.
Найменший Іапетів син, простодушний Епіметей, не був небезпечний Зевсові. А розумний і мужній Прометей сам став на бік Зевса. Він, як ніхто, розумів, що дикі, свавільні титани не можуть правити світом, — для цього, крім сили, потрібний ще світлий розум. І Прометей сам допоміг мудрому Зевсові стати до влади. Здавалося, все йшло до того, що Прометей буде найближчим Зевсовим другом. Та на заваді стали дрібненькі, ледь видні з Олімпу істоти — смертні люди.
Прометей мав благородне, велике серце, він перший зглянувся на людей, навчив їх будувати світлі житла, плавати на човнах, напинати вітрила, полювати лісову звірину, приручати тварин. Він перший запріг у ярмо дикого бика, перший приборкав вільного коня, і ті стали вірними помічниками людини. Прометей навчив смертних лікуватися цілющим зіллям, знаходити путь по зорях і лету птахів, навчив добувати з землі мідь, золото й срібло та користуватися щедрими дарами природи.
А громовладний Зевс і далі не зважав на людей. Зате його сини й дочки — молоді боги, що безжурно жили на Олімпі, — зацікавилися тими дрібними істотами, які сновигали десь далеко внизу, на землі. Знічев’я безсмертні навіть взялися допомагати людям, навчати ремесел і хліборобства, але за те зажадали від них великої шани і багатих Дарів.
Щоб скласти таку угоду, якось зібралися обидві сторони. Від богів виступав Зевс, від людей — титан Прометей, хоч сам був безсмертний. Він побоювався, що люди не зможуть протистояти богам, і поспішив їм на поміч.
Титан так уболівав за долю смертних, що вдався навіть до хитрощів. Коли привели жертовного бика, він сам зарізав його й поділив тушу на дві частини. До більшої купи поскладав самі кістки, але прикрив їх гарним, лискучим жиром, а меншу, де було смачне м’ясо Прометей загорнув у брудну бичачу шкуру, ще й поклав зверху гидкі тельбухи.
— Батьку наш Зевсе, вибери собі яку хочеш частину, — лукаво запросив Прометей.— Те, що ти вибереш, люди надалі віддаватимуть безсмертним богам.
Як Прометей і сподівався, Зевс узяв собі купу, більшу і кращу на вигляд. Відтоді смертні стали їсти м’ясо, а кістки спалювати на шану безсмертним ( За народною легендою, 610 слів).

1. Люди, що тільки розселилися по землі були
а) веселі й роботящі;
б) могутні й божественні;
в) кволі, безсилі, лякливі;
г) сумні, нещасні.
2. Люди  від усього, що їх лякало, ховалися
а) у свої глибокі підземні нори;
б) в печери;
в) в ліси;
г) за грозові хмари.
3. Свого батька скинув у Тартар
а) Атлант;
б) Менетій;
в) Прометей;
г) Зевс.
4. Прометей був
а) злим;
б) найблагороднішим серед безсмертних;
в) мудрим;
г) хитрим.
5. Яку кару надумав Зевс Атлантові?
а) тримати на собі все небесне склепіння;
б) водити людей пустелею;
в) помирати голодною смертю;
г) горіти в полум’ї
6. Користуватися щедрими дарами природи навчив людей
а) Іапет;
б) Епіметей;
в) Прометей;
г) Атлант.
7. За яку плату безсмертні боги взялися допомагати людям
а) за подарунки;
б) виконання певних робіт;
в) впорядкування території;
г) велику шану і багаті дари.
8. Титаном у тексті названо
а) Зевса;
б) Прометея;
в) Мелетія;
г) Атланта
9. Назва твору є
а) темою;
б) ідеєю;
в) кульмінацією;
г) характеристикою героя.
10 Чому розумний Прометей став на бік Зевса?
а) щоб урятувати людей;
б) догодити Зевсові;
в) уникнути покарання;
г) стати до влади.
11. Епітет вжито у виразі
а) тіло напружилося і скам’яніло;
б) мав благородне, велике серце;
в) буде Зевсовим другом;
г) плавати на човнах, напинати вітрила.
12. Тип мовлення тексту
а) опис;
б) роздум;
в) розповідь;
г) міркування.

07.04.2020
Тема уроку "Корінь, префікс, суфікс, закінчення. Правильне вживання префіксів"
1. Опрацювати §18 (стор. 59-61).
2. Особливу увагу звернути на таблицю (стор. 59, внизу).
3. Виконати вправу №132 (відповіді надіслати на savcukkgalina@gmail.com).

09.04.2020
Тема уроку "Змінювання і творення слів. Основні способи словотворення в українській мові. Роль префіксів і суфіксів, орфограми у них".
1. Опрацювати § 19 (стор. 62-65).
2. Ознайомитися зі схемою розбору слова за будовою (стор. 65).
3. Виконати вправу №155 (відповіді надіслати на savcukkgalina@gmail.com).

13.04.2020
Тема уроку "Вимова і написання префіксів роз-, без-, з-(зі-), с-".
1. Повторити § 38 (розділ "Фонетика", стор. 115).
2. Виконати одну з  вправ (на вибір):
а) №303
б) №304
в) №305

14.04.2020
Тема уроку "Вимова і правопис префіксів пре-, при-, прі-.
1. Опрацювати § 22 (стор. 70-72).
2. Виконати усно вправу №168 та письмово одну з вправ: №169, 175.

16.04.2020
Контрольна робота за темою "Будова слова. Словотвір. Орфографія"
1. Виконати контрольну роботу за посиланням (відповіді надійдуть мені автоматично)
 https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdudAbN2eQ39PawU6hObMXsBpnTOvvyb-cHwAcTcoKka6amMA/viewform?usp=sf_link


21.04.2020
Контрольний диктант
1. Прослухайте аудіодиктант за посиланням https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=vy8a1Tk0tKg&fbclid=IwAR0h_7wol7NSFlOrO8uUSnZb0COjdDWnjl10PMpLLyMJdoSKTtTgoNsccAM&app=desktop.
2. Запишіть розбірливо у робочий зошит та надішліть на пошту savcukkgalina@gmail.com чітке зображення написаного.



Шановні вже ШЕСТИКЛАСНИКИ!
Літні канікули в розпалі! Насолоджуйтеся відпочинком, але знайдіть, будь ласка, трішки часу для вдосконалення набутих навчальних досягнень, не розгубіть їх.
Завдання, які я даватиму, не будуть складними.
Ви повинні завести зошит (можна продовжити і раніше початий, якщо він охайний), він має бути тільки в лінію, мати поля (береги).
Найголовніше, чого ви повинні дотримуватися, – КАЛІГРАФІЧНО (!!!) переписати невеликий  текст. Отримайте задоволення від того, що кожна ваша літера буде впізнавана і схожа на ту, яку бачили в правописі.
До тексту можуть бути завдання, виконайте їх! Пам’ятайте: усі підкреслення робляться олівцем, за потреби – під лінійку.
Пізніше ваші роботи будуть перевірені, тому виконуйте все.

Текст № 1
Люблю я слово щедре і добірне,
Земне, мов корінь, крильне, наче вись,
Твоїм ділам і твоїм мріям вірне,
Щоб ти  у нім, як в дзеркалі світивсь.
Люблю я слово райдужне і стисле,
Як час – чітке і свіже, наче рань,
Містке, як мудрість будь-якої мислі,
Лунке, мов клич, до буряних повстань.
Завдання: підкресліть у тексті однорідні члени речення, які характеризують «слово».
Підкреслення повинно відображати той член речення, яким слово виступає.

На сьогодні (10.06.2020 р.) все!
Сподіваюся на вашу старанність. 
З повагою, ваша Галина Борисівна.




Комментариев нет:

Отправить комментарий